Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Assistent controller Sociaal Domein

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit over 6 dagen
85 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Met jouw financiële blik en administratieve kennis, adviseer je over de inrichting en het beheer van budgetten binnen het sociaal domein. Je weet budgethouders en budgetbeheerders duidelijk te maken wat goed budgetbeheer inhoudt en helpt bij de administratieve inrichting en afhandeling. Nieuwe budgethouders krijgen van jou een training budgethouderschap. Jij bewaakt samen met de controller dat de administraties op orde zijn en bent de financiële schakel tussen de budgetbeheerder en de financiële administratie.

Als Assistent controller/ Financieel medewerker sociaal domein bij gemeente De Bilt krijg je veel verantwoordelijkheid over je eigen werkzaamheden en ben jij allround inzetbaar op verschillende financiële vraagstukken.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je bewaakt de getrouwheid en juistheid van de boekingen (contract, verplichting en factuur).

  • Je ondersteunt de controller sociaal domein bij complexe financiële vraagstukken.

  • Je adviseert over en ondersteunt de budgetbeheerders binnen sociaal domein bij de inrichting en het beheer van budgetten en administraties.

  • Je voert samen met de controller en de verantwoordelijke budgethouder budgetgesprekken.

  • Je helpt bij het opzetten van project- en subsidieadministraties.

  • Je beoordeelt boekingen en corrigeert deze indien nodig.

  • Je helpt administratieve processen te optimaliseren.

  • Je verzorgt trainingen of geeft voorlichting aan budgethouders en/of budgetbeheerders over het adequaat uitvoeren van het beheer van budgetten en over de uitvoering van administratieve taken.

  • Je weet de organisatie te enthousiasmeren voor de financiële processen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met gemeentefinanciën;

  • Aantoonbare werkervaring met analyseren van financiële gegevens.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met iFinanciën van PinkRoccade (30 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als assistent controller / financieel medewerker sociaal domein binnen een gemeente (40 punten);

  • Uiterlijk beschikbaar per 27 oktober 2025 voor 32 uur voor de gehele duur van de opdracht (20 punten);

  • Uurtarief maximaal €85,- exclusief btw en inclusief reiskosten woon- werkverkeer en Fee (10 punten).

Competenties

  • Zelfstandig

  • Enthousiast

  • Hands-on mentaliteit

  • Proactief

  • Accuraat

  • Integer

Organisatie en team

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreëren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. 

Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.
https://www.debilt.nl/bestuur-en-organisatie

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 13 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 10 oktober 2025 bericht.

De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 of 10 (afhankelijk van ervaring). Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Reiskosten & parkeren
Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal € 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do
Is hybride werken mogelijk:  ja , minimaal 50% op kantoor (of in overleg)

Overige informatie

  • De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente De Bilt mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente De Bilt. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur