Financieel Projectleider / Controller

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 32-36 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

6 okt 2025

Omschrijving

Gemeente Houten heeft behoefte aan een projectleider die samen met de teams Ruimtelijke ontwikkeling, Ruimtelijke projecten en Financien en inkoop de administratie van de ruimtelijk projecten gaat inregelen.

Er is een vooronderzoek geweest, "Grip op projecten", waarin kaders zijn gegeven waarin deze administratie opgezet moet worden. Het behelst ondermeer het opstellen van de eisen aan de administratie, vaststellen eisen aan rapportages, de selectie van een juist software systeem passend binnen de Houtense ICT architectuur, het implementeren van dit systeem en zorgdragen dat de gebruikers aan de slag er mee kunnen.

Vervolgstappen zijn het ontwikkelen van rapportages en dashboards in samenwerking met afdeling informatie en de medewerker die zich bezighoudt met het ontwikkelen van financiele management informatie.

Om de benoemde acties de komende periode te realiseren is er aanvullende capaciteit nodig.

Iemand die als controller ervaring heeft binnen het fysiek domein en tevens over een consultancyprofiel beschikt. Dus in staat is spelregels/procedures te ontwikkelen en projecten te trekken en spelregels en procedures te ontwikkelen.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
  • Een maximum uurtarief van 120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als financieel projectleider / controller binnen het ruimtelijk domein;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met implementeren van een systeem gericht op financiele projectadministratie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel projectleider / controller binnen RO van een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare werkervaring met methodieken voor projectmatig werken;
  • Uurtarief maximaal 115,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender.

Competenties

  • Accuraat
  • Flexibel
  • Stressbestendig

Organisatie en team

De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen t Goy, Schalkwijk en Tull en t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Gespreksinformatie

De gesprekken zijn gepland op maandag 20 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 oktober 2025 bericht.

Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 13 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 14 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.

Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot woensdag 15 oktober 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
  • Functieschaal: 12.
  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur