Financieel Administratief Medewerker

Gemeente Hof van Twente

De Hofte 7, 7471 DK Goor, Nederland

Sluit over 7 dagen
80 32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

23 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hof van Twente mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hof van Twente. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hof van Twente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 
 
Gemeente Hof van Twente
Werken bij onze gemeente betekent werken bij een plattelandsgemeente waar we met trots met elkaar en samen met onze inwoners werken aan de Hof van morgen. Wij stimuleren dan ook graag jouw professionaliteit, creativiteit en servicegerichtheid. Zo draag jij bij aan de maatschappelijke opgave vanuit jouw rol, expertise en verantwoordelijkheden! Als lerende organisatie bieden we onze werknemers de mogelijkheid om zichzelf (verder) te ontwikkelen.  

Als Hof van Twente zijn we trots om bij te mogen dragen aan de maatschappij, ieder op zijn of haar eigen manier. We werken met enthousiasme, korte lijnen, betrokkenheid, integraal en vooral met plezier. Hof van Twente is een gemeente voor iedereen!  

Opdracht 
Wat ga je doen:

  • Verwerk je correct en efficiënt binnenkomende facturen. Dit betekent dat je de codering en goedkeuring door accordeerders en budgethouders controleert en elke factuur zorgvuldig verwerkt;

  • Boek je bankafschriften van diverse banken en analyseer je eventuele verschillen op de tussenrekening. Wanneer je afwijkingen of onregelmatigheden constateert, zorg jij voor de juiste documentatie en werk je deze bij via memorialen;

  • Draag je zorg voor de periodieke aangifte van de omzetbelasting. Je bereidt ze voor en verwerkt ze in ons systeem waardoor er een nauwkeurige aansluiting is van de tussenrekeningen. Zo blijft onze administratie consistent en compliant met de belastin

  • Bewaak je de kwaliteit en doorlooptijd van onze crediteurenadministratie. Dit houdt in dat je ervoor zorgt dat de facturen tijdig worden verwerkt en betalingen zonder vertraging plaatsvinden. Jouw kritische oog en alertheid dragen bij aan een soepel

  • Fungeer je als vraagbaak voor collega’s en ondersteun je hen bij de crediteuren- en debiteurenadministratie.

Vereisten / knock-outcriteria  
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau; 
3 Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als administratief medewerker binnen een overheidsinstelling;
4. Aantoonbare werkervaring met software gericht op financiën (benoem dit duidelijk in het cv).
5. Goede beheersing van de Nederlandse taal (spraak en geschrift) in verband met de voertaal van de opdracht.
 
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
6. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau in Financiële of Administratieve richting (10 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als administratief medewerker binnen een overheidsinstelling (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring als administratief medewerker bij een overheidsorganisatie (40 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met Key2Financiën (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten):
10. Een maximum uurtarief van €80,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (5 punten).

 Competenties 
Je werkt nauwkeurig en bent alert, met oog voor detail én resultaat. Dankzij je sterke communicatieve en digitale vaardigheden weet je effectief te schakelen – zowel zelfstandig als binnen een team. Je stelt moeiteloos prioriteiten, houdt deadlines scherp in het vizier en bent klantgericht in alles wat je doet. Je toont initiatief, denkt mee en bent een echte teamspeler die energie haalt uit samenwerken én het boeken van resultaten.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop, telefoon en toebehoren.    

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

  • Indexatie: Het uurtarief kan niet worden gewijzigd gedurende de gecontracteerde periode inclusief eventuele (afgesproken) verlengingen. Indien na twee jaar de inhuuropdracht wordt verlengd, dan is het mogelijk om het uurtarief te indexeren conform het CPI van de desbetreffende maand waarin de laatste verlenging eindigt.

  • Overnemen van kandidaat: Indien de Opdrachtgever de kandidaat in dienst wil nemen, hetzij gedurende of na afloop van de inhuuropdracht, dan legt Opdrachtnemer geen belemmeringen in de weg voor de totstandkoming van een arbeidsovereenkomst tussen de Opdrachtgever en kandidaat mits de kandidaat minstens 26 weken werkzaamheden heeft verricht voor Opdrachtgever. Hierbij is Opdrachtgever geen vergoeding verschuldigd is aan Opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. 

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.  

Functieschaal  
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.  

CV-eisen  
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.  

Werkdagen  
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m do  
Is hybride werken mogelijk: Nee  

Planning  
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 4 juli 2025 vanaf 11:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 30 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur