WOZ-taxateur

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 6 tot 12 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

6 - 12

Publicatiedatum:

21 aug 2025

Omschrijving

De focus ligt op het afhandelen van WOZ beroepsschriften woningen en niet-woningen, vertegenwoordiging bij de Rechtbank. Zowel voor de gemeente Hilversum als Wijdemeren. Het gaat hierbij alleen om het taxatie technisch advies. De uitspraak wordt door juridische medewerkers opgesteld. Daarnaast kunnen werkzaamheden inzake permanente marktanalyse en herwaardering onderdeel zijn van de taken.

Eisen

  • Een afgeronde WOZ-taxateur diploma;
  • Geregistreerd als WOZ-taxateur bij de NRVT;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als WOZ-Taxateur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als WOZ taxateur in afgelopen 8 jaar (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met 4WOZ (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Key2belastingen (20 punten);
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met de Bezwaarafhandeling van woningen en niet-woningen (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Zelfstandig;
  • Accuraat;
  • Samenwerking;
  • Communicatieve vaardigheden (met name schriftelijk).

Organisatie en team

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen
Zorgen voor nu en werken aan morgen

Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn vastgesteld en worden gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Bij de gemeente Hilversum wordt hybride gewerkt.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur