Team manager Advies & Ondersteuning

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 10 dagen
32 Noord-Holland

Begindatum:

11 aug 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

20 jun 2025

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
De gemeente Hilversum is op zoek naar een teammanager die deze functie kan invullen in afwachting van de reguliere werving. Deze zal in najaar 2025 worden gestart.
Het team bestaat uit diverse cluster met verschillende werkzaamheden: juridisch advies en bezwaar beroep en urgenties, juridische handhaving omgevingsrecht/horeca/milieu/markt/APV en parkeeradvisering. Ook de behandeling bezwaar, accounthouderschap Omgevingsdienst en aankomende juridische taken over woonwetgeving worden uit dit team gedaan.

Het is een zelfstandig team dat eigen verantwoordelijkheid en doelen goed aan kan. De gevraagde stijl van de teammanager is een faciliterende leidinggevende die het team daar waar nodig, binnen bestaande procedures en afspraken, tijdelijk ondersteunt. Een coördinator zorgt voor de teammanager met in dagelijkse zaken zoals werkverdeling en inhoudelijk klankbord voor de teamleden.

De gevraagde teammanager fungeert, naast lijnmanager van het team, ook als ambtelijke opdrachtgever en 1e adviseur vanuit het team richting het bestuur. Je stuurt op hoofdlijnen en moedigt eigen verantwoordelijkheid aan. Je volgt een goed personeelsbeleid en bedrijfsvoering van het team. Je kunt goed kunnen, prioriteiten stellen, snel schakelen en het scheiden van hoofd- en bijzaken komt dan ook goed van pas

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende aan een team van minimaal 25 personen binnen de vakgebieden van omgevingsrecht/horeca/milieu/markt/APV en parkeeradvisering;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeente of provincie;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ruimtelijke ordening en/of milieu;
4. Een maximum uurtarief van € 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
5. Beschikbaar vanaf 11 augustus 2025 voor minimaal 32 uur per week.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
6. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende aan genoemde juridische adviseurs team binnen de  gemeente (40 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering op vakgebieden (30 punten);
8. Inzet van genoemde competenties in team, MT en bestuurlijke processen (30 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties

  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift naar het team MT en bestuur
  • Mensgericht;
  • Flexibel;
  • Eigenaarschap;
  • Daadkrachtig;
  • Goed kunnen luisteren en doorvragen;
  • Samenwerken en verbinden;
  • Neemt verantwoordelijkheid; neemt het initiatief waar nodig;

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie zes (6) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De zes (6) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1.  Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal de opdrachtgever, de afdelingsmanager Publiekszaken

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 11 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot en met vrijdag 27 juni 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 30 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur