Begindatum:
15 sept 2025Einddatum:
15 sept 2026Uren per week:
28 - 36Publicatiedatum:
17 jul 2025Wij zoeken een tijdelijke senior jurist die gepokt en gemazeld is op het gebied van Bestuursrecht en in het bijzonder de Omgevingswet en vooral ook de juridische handhaving daarvan. Je bent door jouw ervaring snel op vlieghoogte en zet samen met een van onze vaste juristen en een inhuurcollega de schouders onder het handhavingsproject "illegaal gebruik t.a.v. wonen". Daaronder verstaan we de handhaving op illegale woningsplitsing en/of verkamering.
Je toetst overtredingen aan de regels, onderzoekt mogelijke legalisaties en maakt (voor)aanschrijvingen. Ook voer je (zienswijze)gesprekken met de in- en externe partijen alsmede belanghebbenden. Je stemt af met collega's en bestuur en zorgt voor juridisch advies op maat. Je vertegenwoordigt de gemeente bij de Commissie bezwaarschriften, andere overheden en beroepsinstanties. Per persoon per jaar gaan we uit van de afhandeling van minimaal 40 dossiers.
Een afgeronde juridische opleiding op HBO of academisch niveau;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van juridische handhaving omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) bij een gemeente;
Een maximaal uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werkverkeer en parkeerkosten.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur adviseur omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) bij een gemeente;
Aantoonbare werkervaring met juridische handhaving van illegale woningsplitsing en/of verkamering;
Beschikbaar per 15 september 2025 voor minimaal 28 uur per week;
Relevante kennis van actuele wetgeving (Bestuursrecht en Omgevingswet) blijkend uit gevolgde trainingen/cursussen in de afgelopen 3 jaar.
Aanpassingsvermogen;
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
Klantgericht;
Luisteren;
Doorzettingsvermogen en je toont eigenaarschap;
Tactisch gedrag;
Motiveren;
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Overtuigen;
Assertiviteit;
Besluitvaardigheid;
Organiseren;
Kritisch;
Analyserend vermogen;
Plannen en organiseren.
We werken voor Hilversum, de mediastad van NederlandEen groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.Elke dag willen we dit waarmaken.En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 6 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (in overleg)
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).