Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland
Begindatum:
22 aug 2022Einddatum:
22 feb 2023Uren per week:
24Publicatiedatum:
5 aug 2022Organisatie
Als klantmanager Inkomen, werk je aan de maatschappelijke opgaven in het sociaal domein. Dat doe je samen met je collega’s van het team Sociaal Domein, die zich vooral richten op de uitvoering op het terrein van Wmo, Jeugd en Participatie. Maar ook met je collega adviseurs binnen het team Beleid sociale domein. Beide teams vormen samen de afdeling Samenleving die de transformatie naar een participatiesamenleving vorm probeert te geven. Deze transformatie vraagt om een andere manier van werken waarbij er naast systeemwaarden als efficiency, regels, controle en beheersing meer aandacht komt voor menswaarden als vertrouwen, keuzevrijheid en kwaliteit.
Functiebeschrijving
In de afdeling Samenleving werken ‘beleid’ en ‘uitvoering’ nauw met elkaar samen waarbij ‘de bedoeling’ centraal staat. Als klantmanager draag je vooral zorg voor de rechtmatige verstrekking van uitkeringen. Daarnaast behandel je beëindigings- en heronderzoeken. Maar ook terugvorderingsonderzoeken en je houdt je bezig met tijdelijke (steun-)maatregelen die door het Rijk zijn opgesteld. Je bent met je team verantwoordelijk voor het klantenbestand van de gemeente Hilvarenbeek en de trajecten van intake tot uitstroom op het terrein van de Participatiewet, IOAW en begeleiding naar BBZ. Je behandelt aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en andere minimaregelingen. Ook werk je aan het voorkomen en aanpakken van fraude en aan verhaal en terugvordering.
Werkzaamheden
Behandelen van aanvragen in het kader van de Participatiewet en het minimabeleid van de gemeente Hilvarenbeek (klantgesprekken voeren en het afleggen van huisbezoeken waar nodig).
Caseloadbeheer (en fraudepreventie).
Schrijven van rapportages en maken van beschikkingen.
Fraudepreventie en -onderzoek uitvoeren
Afhandelen van bezwaarschriften; opstellen van verweerschriften, college-adviezen en beschikkingen. Het bijwonen van hoorzittingen. En het inhoudelijke ondersteunen bij beroepschriften
Faciliteren, begeleiden en bewaken van activiteiten die voortkomen uit het trajectplan.
Relatiebeheer met diverse collega’s binnen en buiten de afdeling en met onze publieke partners zoals UWV en Diamantgroep.
Samenwerken in de lokale en regionale ondersteuningsstructuur (sociaal veld).
Deelnemen aan casuïstiek- en intervisieoverleg
Profiel
Een enthousiaste medewerker met een afgeronde HBO-opleiding, bijvoorbeeld HBO SJD. Je hebt kennis van de Participatiewet, Algemene Wet Bestuursrecht en overige relevante regelgeving. Relevante werkervaring is een pre evenals kennis en ervaring met de kennis/ ervaring hebt met de nieuwe wet inburgering. Je dient te beschikken over de volgende competenties: goede mondelinge communicatie en presentatie, overtuigingskracht, planmatig werken, samenwerken en resultaatgerichtheid.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.