Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland
Begindatum:
1 nov 2025Einddatum:
31 jan 2026Publicatiedatum:
14 okt 2025Als consulent binnen het sociaal domein ben jij de spil tussen inwoners, zorgaanbieders en beleid. Je werkt zelfstandig, procesmatig én met oog voor de mens achter de aanvraag.
Je werkzaamheden bestaan uit:
Het uitvoeren van een integrale intake met een inwoner, jeugdige, ouders en/of opvoeders met als doel een totaalbeeld te krijgen van de ondersteuningsvraag.
Het onderzoeken van de mogelijkheden van de eigen kracht en versterken van het netwerk van de inwoner.
Het adviseren over keuzemogelijkheden en alternatieven voor ondersteuning bij een hulpvraag en verstrekken van informatie over voorzieningen en regelingen met oog voor normalisering.
Het doorverwijzen naar passende instanties, voorzieningen en regelingen.
Het opstellen van een integraal plan van aanpak.
Het nemen van besluiten en geven van advies voor een passend vervolgtraject / geïndiceerde zorg, binnen de kaders van Wmo, Jeugdwet en lokale regelgeving.
Het bewaken van wettelijke termijnen en het beheren van je eigen caseload.
Het samenwerken met ketenpartners in zorg en welzijn.
Het voeren van oplossingsgerichte gesprekken met inwoners, ook bij meervoudige problematiek.
Het bieden van maatwerkoplossingen op basis van persoonlijke omstandigheden.
Het regie voeren op het plan van aanpak en het bewaken van kwaliteit.
Het voeren van overleg met zorgaanbieders over passende zorgzwaarte, offertes en indicatieadviezen.
Het aansturen van zorgaanbieders op casusniveau.
Het signaleren van huiselijk geweld en kindermishandeling volgens de Meldcode.
Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.
De organisatie bestaat uit drie afdelingen:
Samenleving
Ruimte
Dienstverlening
De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.
Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.
We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.
Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!
We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.
Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?
Graag willen wij wel dat er minimaal 3 dagen aanwezigheid is op kantoor!
