Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Procescoördinator Energie Bespaar Coaches

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

19 jan 2026

Einddatum:

3 jul 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wil jij bijdragen aan een duurzamer Breda én het verschil maken voor inwoners die energiearmoede ervaren? Dan zoeken we jou!

Procescoördinator Energie Bespaar Coaches

De Energie Bespaar Coaches van Gemeente Breda helpen inwoners met een laag inkomen om energie te besparen. Zo houden zij geld over én dragen bij aan een duurzamere stad. Als procescoördinator ben jij tijdelijk de sturende kracht achter dit team. Je zorgt dat alles op rolletjes loopt, dat de coaches hun werk goed kunnen doen en dat nieuwe kansen worden benut. Van half januari tot 1 juli 2026 zoeken we iemand die deze rol met enthousiasme en daadkracht tijdelijk op zich neemt. Maak jij het verschil in Breda?

Werkzaamheden
Jij zorgt ervoor dat het team van Energie Bespaar Coaches en procesondersteuners optimaal functioneert. Je bent de verbindende schakel tussen de praktijk in de wijken en de organisatie binnen het Stadskantoor.

  • Je woont om de week het teamoverleg van de Energie Bespaar Coaches bij.

  • Je stuurt het team inhoudelijk aan waar nodig.

  • Je bespreekt ontwikkelingen binnen team Energie met de coaches.

  • Je denkt mee over communicatiemiddelen om het werk van de coaches te promoten.

  • Je organiseert flyeracties, social media posts, MUPI-reclame en deur-tot-deurcampagnes.

  • Je analyseert data over energiearmoede en stemt af met coaches, woningcorporaties en collega's om kansrijke wijken te bepalen.

  • Je bent aanspreekpunt voor het klantvolgsysteem Tribe.

  • Je onderhoudt contact met leverancier Efficy bij technische problemen. (Efficy is de leverancier van het klantvolgsysteem Tribe.)

  • Je verzamelt cijfers uit het dashboard en rapporteert waar nodig.

  • Je zorgt dat de coaches goed aangehaakt zijn bij team Energie en relevante overleggen.

  • Je accordeert facturen in ProActis en controleert leveringen.

  • Je begeleidt de onboarding van nieuwe coaches en organiseert meeloopmomenten of aanvullende opleidingen.

  • Je staat klaar voor inhoudelijke vragen en ondersteuning, samen met de teamleider van de coaches.

Eisen

  • Je hebt minimaal hbo-niveau en beschikt over minstens 3 jaar coördinerende werkervaring. (Of een MBO opleiding met 3 jaar coördinerende ervaring).
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als (proces)coördinator en met teambegeleiding. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring binnen het sociaal domein en/of energietransitie is een pré.
  • Ervaring met het begeleiden en ondersteunen van kwetsbare doelgroepen.
  • Kennis van energiebesparing en energietransitie.
  • Bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Bestuurskunde.

Competenties

  • Jij bent een strategische doener met hart voor duurzaamheid en mensen. Je schakelt makkelijk tussen afdelingen en weet mensen te verbinden.
  • Je werkt zelfstandig en neemt initiatief.
  • Je hebt inlevingsvermogen en kunt goed met mensen omgaan.
  • Je hebt ervaring met coördinatie en teambegeleiding.
  • Je bent enthousiast over energiebesparing en duurzaamheid.
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden.
  • Je bent resultaatgericht.
  • Je kunt goed samenwerken.

Organisatie en team

Waar jij en je collega's het verschil maken

Je werkt samen met één procesondersteuners en ongeveer zes Energie Bespaar Coaches. Het team is divers, gemotiveerd en betrokken bij de stad. Je beweegt je op het snijvlak van het sociaal domein en de energietransitie. Je werkt nauw samen met collega's van verschillende afdelingen en bent regelmatig aanwezig in de wijken van Breda. Samen zorgen jullie ervoor dat inwoners geholpen worden én dat Breda duurzamer wordt.

Werken voor Breda. Dat geeft meer dan voldoening.

Als procescoördinator bij Gemeente Breda heb je impact. Op het leven van inwoners, op duurzaamheid én op je eigen ontwikkeling. Je krijgt de ruimte om je werk op jouw manier in te vullen en echt het verschil te maken.

Breda brengt het samen

Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dat doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

Gespreksinformatie

De datums 18 en 19 december 2025 zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja meerdere opties tot verlenging

VOG
Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr