Teammanager teams werk en inkomen

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 6 dagen
150 32 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Teammanager van de teams Werk en Inkomen van het domein Mens en Maatschappij geef je leiding leiding aan twee teams die een cruciale rol spelen bij de participatie en bestaanszekerheid van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Je zorgt voor een sterke verbinding tussen strategie en uitvoering en draagt bij aan een effectieve en integrale werkwijze binnen het domein Mens en Maatschappij

Je draagt zorg voor de vertaling van (organisatie)doelen naar tactische plannen en concrete acties binnen jouw teams. Je stelt de collega's in staat optimaal hun werk uit te voeren, waarbij je stuurt en faciliteert op samenwerking, kwaliteitsborging en efficiente uitvoering van projecten en processen, binnen je en het domein Leefomgeving. Je teams spelen een belangrijke rol in facilitering van en werken in een goed afgestemde, geplande samenwerking tussen teams in het domein Leefomgeving. Hier ligt binnen je teams en het domein voor jou als verantwoordelijk manager een belangrijke opdracht.

In deze rol borg je de aansluiting van de teams op de organisatiedoelen. Je koppelt de koers en leidende principes van de organisatie aan het werk van de teams en communiceert helder over de impact van veranderingen. Door jouw voorbeeldgedrag en actief leiderschap motiveer je collega's om verantwoordelijkheid te nemen en zich professioneel te ontwikkelen. Je bevordert een lerende organisatiecultuur waarin collega's eigenaarschap tonen en samenwerken aan kwalitatieve en efficiente oplossingen voor complexe vraagstukken.

Je zult de functie vervullen tot er een structurele nieuwe Teammanager in de rol start. Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZPers) en BVs met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

Verantwoordelijkheden

  • Het functioneren van je teams, PIOFACH taken;
  • De samenwerking tussen jouw teams onderling en andere teams binnen domein Mens en Maatschappij;
  • De ontwikkeling van structuren om planning, capaciteit en samenwerking te bevorderen en te faciliteren;
  • Je stuurt op de realisatie hiervan;
  • Budgetten van je teams.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 31 december 2025 voor 32 uur per week.
  • De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 6 maanden.
  • De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure.
  • Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven.
  • Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • De gesprekken staan gepland op 18 juli. We vragen je daarmee rekening te houden.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie binnen een gemeentelijke overheid.
  • De kandidaat beschikt over een relevante opleiding op HBO niveau.
  • De kandidaat heeft aantoonbare affiniteit met het sociaal domein
  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in de functie van teammanager/afdelingshoofd in het sociaal domein.
  • De kandidaat heeft kennis van het voorliggend veld in de regio Heerenveen.
  • De kandidaat heeft ervaring met begeleiding van minder ervaren teammanagers.

Wensen en competenties

  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in de functie van teammanager/afdelingshoofd in het sociaal domein - 40%

  • De kandidaat heeft kennis van het voorliggend veld in de regio Heerenveen - 40%

  • De kandidaat heeft ervaring met begeleiding van minder ervaren teammanagers - 20%

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

De gesprekken staan gepland op 18 juli. We vragen je daarmee rekening te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur