Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
8 jul 2025Startdatum onder voorbehoud van voortzetting van de vervangingsnoodzaak. Bij vervroegde terugkeer van de vaste functionaris behouden wij ons het recht voor de opdracht in te trekken.
Vanwege tijdelijke uitval van de huidige teammanager zoeken wij een interim teammanager voor het team VTH.
Het team werkt op tactisch niveau aan beleidsadviserende en specialistische taken binnen het domein van omgevingsrecht, APV/bijzondere wetten, handhaving in het publieke domein en juridische ondersteuning.
Je geeft leiding aan een deskundig en betrokken team en bent verantwoordelijk voor het realiseren van bestuurlijke en ambtelijke doelen.
Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving is verantwoordelijk voor handhaving in het fysieke domein, brandveiligheid, milieu aanvragen, bouwvergunningen, Alcoholwet, APV vergunningen, parkeren, evenementenvergunning en juridische handhaving.
Team VTH heeft meerdere clusters die overlap hebben en zowel op tactisch als operationeel niveau opereren. Je krijgt te maken met een diversiteit aan werkvelden, politiek-bestuurlijke impact en enig afbreukrisico.
Verantwoordelijkheden:
Leidinggeven aan het team VTH en zorgen voor een veilige, ontwikkelgerichte werkomgeving
Adviseren van bestuur en management; aanspreekpunt voor inhoud en proces
Bevorderen van samenwerking binnen en buiten het team
Coördineren van projecten en vertalen van (inter)nationale ontwikkelingen naar teambeleid
Sturen op resultaat, teamontwikkeling en integraliteit binnen de organisatie
U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe;
Aantoonbaar WO werk- en denkniveau;
Aantoonbare en recente werkervaring als leidinggevende aan een team van soortgelijke omvang en relevante complexiteit;
Geen ZZP'er;
Aantoonbare ervaring op gebied van VTH en/of werken binnen een politiek bestuurlijke organisatie, zoals een gemeente;
Gewicht: 50 %
Meerjaren teammanager VTH.
Gewicht: 50 %
Leiderschap en coachend vermogen
Organisatiesensitiviteit
Visie en strategisch denken
Verbindend vermogen
Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving is verantwoordelijk voor handhaving in het fysieke domein, brandveiligheid, milieu aanvragen, bouwvergunningen, Alcoholwet, APV vergunningen, parkeren, evenementenvergunning en juridische handhaving. Team VTH heeft meerdere clusters die overlap hebben en zowel op tactisch als operationeel niveau opereren.
De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie.
Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie.
CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
ZZP
U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 4 maanden vanaf 1-9-2025 tot en met 31-12-2025 voor 32-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Optie tot verlenging
2x de initiële periode
Het uurtarief
Het uurtarief betreft een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en overige kosten, zoals een thuiswerkvergoeding. Dergelijke kosten mogen niet separaat worden gedeclareerd. Kosten voor werk-werkvervoer zijn hierop een uitzondering en kunnen wel separaat worden gedeclareerd tegen € 0,31 per kilometer.
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 125,00
Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Smallingerland
De algemene voorwaarden van inschrijver zijn uitdrukkelijk niet van toepassing. Uitsluitend de algemene voorwaarden van de gemeente Smallingerland, die u kunt inlezen en downloaden onder de deze link, zullen van toepassing zijn.
VOG
Een tijdelijke arbeidskracht mag bij gemeente Smallingerland alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de controle of de tijdelijke arbeidskracht over de VOG beschikt en deze dient voor aanvang van de werkzaamheden overhandigt te worden aan de gemeente Smallingerland.
Indexeren
Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS Dienstenprijzen, categorie 78: arbeidsbemiddeling en personeel, uitgaande van het meest recente kwartaalcijfer van het lopende kalenderjaar. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren.