Teammanager VTH

Gauke Boelensstraat 2, 9203 RM Drachten, Nederland

Sluit over 8 dagen
125 32 - 36 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Startdatum onder voorbehoud van voortzetting van de vervangingsnoodzaak. Bij vervroegde terugkeer van de vaste functionaris behouden wij ons het recht voor de opdracht in te trekken.

Aanleiding

Vanwege tijdelijke uitval van de huidige teammanager zoeken wij een interim teammanager voor het team VTH.

Het team werkt op tactisch niveau aan beleidsadviserende en specialistische taken binnen het domein van omgevingsrecht, APV/bijzondere wetten, handhaving in het publieke domein en juridische ondersteuning.

Opdracht

Je geeft leiding aan een deskundig en betrokken team en bent verantwoordelijk voor het realiseren van bestuurlijke en ambtelijke doelen.

Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving is verantwoordelijk voor handhaving in het fysieke domein, brandveiligheid, milieu aanvragen, bouwvergunningen, Alcoholwet, APV vergunningen, parkeren, evenementenvergunning en juridische handhaving.

Team VTH heeft meerdere clusters die overlap hebben en zowel op tactisch als operationeel niveau opereren. Je krijgt te maken met een diversiteit aan werkvelden, politiek-bestuurlijke impact en enig afbreukrisico.

Verantwoordelijkheden:

  • Leidinggeven aan het team VTH en zorgen voor een veilige, ontwikkelgerichte werkomgeving

  • Adviseren van bestuur en management; aanspreekpunt voor inhoud en proces

  • Bevorderen van samenwerking binnen en buiten het team

  • Coördineren van projecten en vertalen van (inter)nationale ontwikkelingen naar teambeleid

  • Sturen op resultaat, teamontwikkeling en integraliteit binnen de organisatie

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 4 pagina's A4 toe;

  • Aantoonbaar WO werk- en denkniveau;

  • Aantoonbare en recente werkervaring als leidinggevende aan een team van soortgelijke omvang en relevante complexiteit;

  • Geen ZZP'er;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare ervaring op gebied van VTH en/of werken binnen een politiek bestuurlijke organisatie, zoals een gemeente;
    Gewicht: 50 %

  • Meerjaren teammanager VTH.
    Gewicht: 50 %

Competenties

  • Leiderschap en coachend vermogen

  • Organisatiesensitiviteit

  • Visie en strategisch denken

  • Verbindend vermogen

Organisatie en team

Team Vergunningen, Toezicht en Handhaving is verantwoordelijk voor handhaving in het fysieke domein, brandveiligheid, milieu aanvragen, bouwvergunningen, Alcoholwet, APV vergunningen, parkeren, evenementenvergunning en juridische handhaving. Team VTH heeft meerdere clusters die overlap hebben en zowel op tactisch als operationeel niveau opereren.

Gespreksinformatie

De hoogst gerankte inschrijver(s) ontvangen een uitnodiging voor het interview. Wij behouden ons het recht voor om zelf te bepalen welk aantal inschrijvers wij uitnodigen. De niet geselecteerde aanbieders ontvangen een afwijzing via deze applicatie. 

Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is, en dus daadwerkelijk voldoende aansluit op de door ons gestelde eisen en wensen, wordt de kandidaat verder beoordeeld op basis van criteria. Die criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling wordt de gunning of afwijzing aan u onderbouwd per telefoon of per e-mail en ontvangt u een afwijs- of gunningsbericht via deze applicatie. 

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 4 pagina's A4. WerkenInFriesland behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

ZZP
U bent in dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 4 maanden vanaf 1-9-2025 tot en met 31-12-2025 voor 32-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Optie tot verlenging
2x de initiële periode

Het uurtarief
Het uurtarief betreft een all-in tarief, dus inclusief reiskosten en overige kosten, zoals een thuiswerkvergoeding. Dergelijke kosten mogen niet separaat worden gedeclareerd. Kosten voor werk-werkvervoer zijn hierop een uitzondering en kunnen wel separaat worden gedeclareerd tegen € 0,31 per kilometer.
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 125,00

Algemene inkoopvoorwaarden gemeente Smallingerland
De algemene voorwaarden van inschrijver zijn uitdrukkelijk niet van toepassing. Uitsluitend de algemene voorwaarden van de gemeente Smallingerland, die u kunt inlezen en downloaden onder de deze link, zullen van toepassing zijn. 

VOG
Een tijdelijke arbeidskracht mag bij gemeente Smallingerland alleen starten met de werkzaamheden wanneer deze beschikt over een VOG (niet ouder dan 6 maanden). Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de controle of de tijdelijke arbeidskracht over de VOG beschikt en deze dient voor aanvang van de werkzaamheden overhandigt te worden aan de gemeente Smallingerland.

Indexeren
Het uurtarief kan in geval van verlenging eenmaal per kalenderjaar, voor het eerst 12 maanden na de ingangsdatum van de eerste initiële inhuurperiode, na akkoord van Opdrachtgever worden geïndexeerd. Indexering vindt plaats conform CBS Dienstenprijzen, categorie 78: arbeidsbemiddeling en personeel, uitgaande van het meest recente kwartaalcijfer van het lopende kalenderjaar. Het is Opdrachtnemer nadrukkelijk niet toegestaan om andere indexeringen (bijvoorbeeld cao verhogingen) door te voeren. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur