Regisseur Belastingen en WOZ

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 8 dagen
120 24 Friesland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 aug 2025

Omschrijving

Het team Belastingen maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering. Binnen het team heerst een open, professionele en klantgerichte cultuur. De collega’s werken samen op basis van onderling vertrouwen. Gezamenlijk wordt de verantwoordelijkheid gevoeld voor de uitvoering van alle werkzaamheden. Het team speelt in op wettelijke, maatschappelijke en technische ontwikkelingen waardoor het team zich doorlopend ontwikkelt. Dit team bestaat uit 9 enthousiaste medewerkers, die diverse taken uitvoeren op het gebied van de WOZ, belastingen en invordering.

Als Team hebben we tijdelijk extra ondersteuning nodig om een periode van werving en selectie te kunnen overbruggen. In gezamenlijk overleg kijken we naar een passende invulling van de uren waarbij werken op afstand bespreekbaar is.

Verantwoordelijkheden

  • Coördineren van activiteiten, planningen en projecten voor zowel reguliere wettelijke taken als voor ontwikkelingen en het toepassen van kwaliteitsverbeteringen op de basisregistraties

  • Verbeteren van de BAG-WOZ integratie

  • Opstellen van belastingverordeningen 2026

  • Onderhouden van contacten met de waarderingskamer ten aanzien van het WOZ-verbeterplan

  • Verbeteren van de processen bezwaren en beroepen ondersteund door Vriss-Belastingen

  • Verbeteren van de kwaliteit van de basisadministraties in samenwerken met de kwaliteitsmedewerker

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als coördinator of (operationeel) leidinggevende bij gemeenten in het werkveld van Belastingen en WOZ;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring Ortec (waarderingsapplicatie);

  • Ervaring met het verbeteren van de processen bezwaren en beroepen;

  • Ervaring met onderhouden van contacten met de waarderingskamer;

  • Ervaring met het opstellen van belastingverordeningen;

  • Ervaring met het verbeteren van de BAG-WOZ;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring Vriss (belasting applicatie).

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 80 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • Ervaring binnen Gemeente Heerenveen verdient een pré.

Competenties

Je kunt verbinden, overtuigen en inspireren door analytisch en tactvol te coördineren. Daarnaast heb je een goed aanpassingsvermogen, werk je projectmatig en ben je in staat je werkzaamheden te plannen en organiseren. Uiteraard ben je ook goed in staat ontwikkelingen in je omgeving te vertalen naar je eigen beleidsterrein en heb je gevoel voor politieke-en bestuurlijke verhoudingen.

Organisatie en team

Het team Belastingen maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering. Binnen het team heerst een open, professionele en klantgerichte cultuur. De collegas werken samen op basis van onderling vertrouwen. Gezamenlijk wordt de verantwoordelijkheid gevoeld voor de uitvoering van alle werkzaamheden. Het team speelt in op wettelijke, maatschappelijke en technische ontwikkelingen waardoor het team zich doorlopend ontwikkelt. Dit team bestaat uit 9 enthousiaste medewerkers, die diverse taken uitvoeren op het gebied van de WOZ, belastingen en invordering.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 28 augustus 2025, wij vragen je daarmee rekening te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
2 x 3 maanden

Uurtarief
Minimaal: € 100,00
Maximaal: € 120,00

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 31 december 2025 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De gesprekken vinden plaats op 28 augustus 2025, wij vragen je daarmee rekening te houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur