Logo van Gemeente Heerenveen
Logo van Gemeente Heerenveen

Regisseur Belastingen en WOZ

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 nov 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het team Belastingen maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering. Binnen het team heerst een open, professionele en klantgerichte cultuur. De collega’s werken samen op basis van onderling vertrouwen. Gezamenlijk wordt de verantwoordelijkheid gevoeld voor de uitvoering van alle werkzaamheden. Het team speelt in op wettelijke, maatschappelijke en technische ontwikkelingen waardoor het team zich doorlopend ontwikkelt. Dit team bestaat uit 9 enthousiaste medewerkers, die diverse taken uitvoeren op het gebied van de WOZ, belastingen en invordering. Als Team hebben we tijdelijk extra ondersteuning nodig om een periode van werving en selectie te kunnen overbruggen.

Werkzaamheden:
  • Coördineren van activiteiten, planningen en projecten voor zowel reguliere wettelijke taken als voor ontwikkelingen en het toepassen van kwaliteitsverbeteringen op de basisregistraties;
  • Verbeteren van de BAG-WOZ integratie;
  • Onderhouden van contacten met de waarderingskamer ten aanzien van het WOZ-verbeterplan;
  • Verbeteren van de processen kwijtschending en innen ondersteund door Vriss-Belastingen;
  • Verbeteren van de kwaliteit van de basisadministraties in samenwerken met de kwaliteitsmedewerker.

Eisen

  • CV van bij voorkeur maximaal 3 A4-pagina’s.
    Dit is een eis.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als coördinator of (operationeel) leidinggevende bij gemeenten in het werkveld Belastingen en WOZ.
    Blijkt uit het CV – toelichting verplicht.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met Vriss (belastingapplicatie).
    Blijkt uit het CV – toelichting verplicht.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met Ortec (waarderingsapplicatie).
    Blijkt uit het CV – toelichting verplicht.

  • Ervaring met het verbeteren van de processen kwijtschending en innen.
    Blijkt uit het CV – toelichting verplicht.

  • Ervaring met het onderhouden van contacten met de waarderingskamer.
    Blijkt uit het CV – toelichting verplicht.

  • Ervaring met het opstellen van belastingverordeningen.
    Blijkt uit het CV – toelichting verplicht.

  • Ervaring met het verbeteren van de BAG-WOZ.
    Blijkt uit het CV – toelichting verplicht.

Wensen en competenties

  • Ervaring binnen Gemeente Heerenveen verdient een pré

Organisatie en team

Het team Belastingen maakt onderdeel uit van het domein Bedrijfsvoering. Binnen het team heerst een open, professionele en klantgerichte cultuur. De collega’s werken samen op basis van onderling vertrouwen. Gezamenlijk wordt de verantwoordelijkheid gevoeld voor de uitvoering van alle werkzaamheden. Het team speelt in op wettelijke, maatschappelijke en technische ontwikkelingen waardoor het team zich doorlopend ontwikkelt. Dit team bestaat uit 9 enthousiaste medewerkers, die diverse taken uitvoeren op het gebied van de WOZ, belastingen en invordering.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr