Begindatum:
4 aug 2025Einddatum:
1 apr 2026Uren per week:
28Publicatiedatum:
1 jul 2025Opdracht
Mensen zijn zelfstandig en waar nodig ondersteunt Samen Doen Hardenberg BV ze. Bij vragen over bijvoorbeeld zorg, welzijn, opvoeding, geldzaken en werk. We denken in oplossingen, zo normaal mogelijk. En helpen mensen weer op weg. De teams van Samen Doen Hardenberg B.V. werken in de wijk, waardoor ze dichtbij en zichtbaar zijn. Binnen Samen Doen wordt gewerkt vanuit 2 vakgroepen, de vakgroep Jeugd en Gezin en de vakgroep Volwassenen en Voorzieningen (Wmo). Samen Doen is een kleine, dynamische organisatie (van ongeveer 50 medewerkers) die volop in ontwikkeling is. Er is ruimte voor je eigen ontwikkeling en je krijgt veel vrijheid (binnen kaders).
Wat je gaat doen:
Voeren van gesprekken met inwoners om hun hulpvragen helder te krijgen, met aandacht voor alle levensgebieden.
Opstellen van adviesplannen en rapportages volgens wetgeving en richtlijnen.
Uitvoeren van casusregie bij multi-probleem problematiek en complexe situaties
Werken volgens de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling en de richtlijnen van de SKJ
Opstellen van veiligheidsplannen en inzetbaar zijn binnen verschillende teams.
Kandidaat omschrijving
Wij zoeken een flexibele, senior jeugdconsulent voor het wijkteam die tijdelijk de zwangerschapsverloven van meerdere collega’s vervangt. Je werkt vanuit het flexteam voor de vakgroep Jeugd en Gezin en bent breed inzetbaar binnen de 4 kernen van gemeente Hardenberg.
Je hebt meerdere jaren ervaring in het werken als wijkteammedewerker, jeugdconsulent of jeugdregisseur.
Je beschikt over de kennis van de wettelijke kaders rond de jeugdwet en aanverwante regelgeving zoals, ZVW, Passend Onderwijs, WLZ enz.
Je bent in staat om zowel individueel als in een team te functioneren.
Je bent analytisch, zorgvuldig en weet feedback te geven en te ontvangen.
Je bent stressbestendig en hebt het vermogen om regie te voeren binnen onveilige situaties
Je bent toegankelijk, werkt graag samen en weet medewerkers te vinden.
Je bent administratief helder, duidelijk en kort. Je kent de 5 stappen van de CRvB
Je hebt kennis van het voorliggend veld en de sociale kaart.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als wijkteammedewerker, jeugdconsulent, jeugdregisseur binnen het sociaal domein;
Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ registratie (benoem dit duidelijk in het cv);
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SPH en/of MWD;
Werkt de eerste 3 maanden op kantoor. Na deze 3 maanden is hybride werken in overleg mogelijk.
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het werken met multi-problem gezinnen en veiligheidscasuistiek (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als wijkteammedewerker, jeugdconsulent, jeugdregisseur binnen het sociaal domein (40 punten);
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in het werken met ketenpartners; Veilig Thuis, Raad voor de kinderbescherming, gemeente (25 punten);
Aantoonbare ervaring in het werken volgens de 5 stappen van de CRvB (15 punten)
Analytisch;
Zorgvuldig;
Communicatief;
Samenwerken.
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 15 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 14 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg te bepalen.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".