Casemanager Dreigende Dakloosheid

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 25 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

31 jul 2025

Uren per week:

25

Publicatiedatum:

18 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Haarlemmermeer is op zoek naar een enthousiaste medewerker met brede ervaring op het gebied van (dreigende) dakloosheid, die open staat voor een mooie uitdaging en per direct beschikbaar en inzetbaar is.  

Als casemanager (dreigende) dakloosheid richt je je op het voorkomen van dakloosheid. Je hebt veel te maken met kwetsbare doelgroepen; gezinnen met jonge kinderen die op straat zijn gezet of de OGGZ doelgroep. Je voert zelf geen hulp- en ondersteuning uit, maar analyseert en beoordeelt een situatie van de persoon in zijn omgeving. Je past daarbij vraaggericht maatwerk toe op basis van een van de uitgangspunten van het Haarlemmermeers model: één gezin, één plan, één eigenaar. Het is belangrijk dat je veel kennis en ervaring hebt met het Haarlemmermeers model en de sociale kaart in onze gemeente. Je kijkt vanuit een bredere blik kijken naar inwoner en kunt vervolgens een weloverwogen keuze maken. De menselijke maat staat voorop. 

Naast het afhandelen van meldingen dakloosheid, word je op casusniveau ingezet bij projecten gericht op het voorkomen van dakloosheid bij specifieke doelgroepen. Dit vraagt dat je ook buiten kantooruren om beschikbaar bent.  

Team
Het team Beschermd Wonen en Opvang is onderdeel van het cluster Maatschappelijke Ondersteuning en Zorg (MOZ). MOZ geeft samen met de clusters Samenleving, Sport en Cultuur (SSC) en Sociale Dienstverlening (SDV) vorm, sturing en uitvoering aan het sociaal domein en aan de transformatieopgave binnen dit domein. Aan de basis van deze samenwerking ligt het Haarlemmermeers model, dat sterk uitgaat van vertrouwen en ruimte biedt aan de uitvoerende professionals. Daarbij hebben we de overtuiging dat de meeste mensen actief en zelfstandig mee willen en kunnen doen in de samenleving. Effectieve hulp- en dienstverlening gaat daarom altijd in de eerste plaats uit van wat mensen zelf kunnen (organiseren), met hulp vanuit hun eigen sociale netwerk. Een sterkere verbinding tussen enerzijds ‘de kracht van de samenleving’ en anderzijds ‘ondersteuning voor wie dat (tijdelijk) nodig heeft’ moet leiden tot meer zelfredzaamheid, eigen verantwoordelijkheidsbeleving en het terugdringen van medicalisering en kosten. 

Cluster
Het cluster MOZ is verantwoordelijk voor beleid, sturing en regie op de volledige jeugdhulp (Jeugdwet), individuele begeleiding, dagbesteding (inclusief vervoer), kortdurend verblijf en beschermd wonen (Wmo) en de ondersteuning en begeleiding bij het vinden van werk voor mensen met een bijstandsuitkering (Participatiewet), bijzondere bijstand, minimabeleid en schuldhulpverlening. Kortom, voor vrijwel alle maatschappelijke ondersteuning van onze inwoners; jong en oud. In totaal werken er zo’n 130 gedreven mensen voor de cluster MOZ. 

Kandidaat omschrijving
Als casemanager (dreigende) dakloosheid beschik je over een proactieve houding. Je bent betrokken, weet goed aan te sluiten bij de doelgroep en weet mensen te motiveren. Je bent in staat om buiten de kaders te denken en maatwerk te leveren. Je staat stevig in je schoenen en je bent in staat om daadkrachtig te handelen. Je voelt je uitgedaagd door de diversiteit die je tegen kunt komen en beschikt over een goed relativeringsvermogen. Je bent in staat om snel te schakelen  en bent crisisbestendig. Daarbij ben je flexibel en kun je prioriteiten stellen. Je voelt je uitgedaagd in het opzoeken van samenwerking met interne en externe professionals.  Ook vind je het leuk om in een dynamische omgeving te werken.  

Naast de bovengenoemde competenties, stellen wij de volgende eisen aan de kandidaat:  

  • Beschikt over HBO denk- en werkniveau;  

  • Affiniteit in het werken met bijzondere doelgroepen (dakloosheid, psychiatrie, verslaving of licht verstandelijk beperkten); 

  • Kennis en ervaring met de Wmo 2015, Participatiewet en de Algemene Wet Bestuursrecht; 

  • Kennis van het Haarlemmermeers Model en de sociale kaart in de gemeente 

  • Ervaring hebt in het werken met CiVision Samenlevingszaken en/of MensCentraal. 

Eisen

  1. Je beschikt over actuele kennis van de Wmo en (dreigende) dakloosheid.

  2. Je hebt kennis van het Haarlemmermeers model en de sociale kaart in Haarlemmermeer.

  3. Beschikbaar per 1 april 2025 voor 25 uur per week

  4. Beschikbaar om op donderdag 27 maart op gesprek te komen op kantoor in Hoofddorp.

Gunningscriteria

  1. Je hebt kennis van Mens Centraal en Civision Samenlevingszaken
    Weging: 15

  2. Je hebt ervaring met het afhandelen meldingen (dreigende) dakloosheid in meerdere gemeenten Direct inzetbaar, geen (uitgebreid) inwerken nodig
    Weging: 40

  3. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    25 punten

    • Tijdens het gesprek laat zien te beschikken over de gevraagde competenties, vaardigheden en ervaring;

      • Past in teamsamenstelling;

      • Representatief.

Aanvullende informatie

  • Minimaal 2 dagen aanwezig op kantoor.

  • Er is fiscaal (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever. De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden uitvoeren.Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een arbeidsovereenkomst. Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek Haarlemmermeer).Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit. De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben. Opdrachtnemer moet volledig voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. In de met de Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de gemeente vrijwaart als de gemeente ivm deze opdracht op enig moment wordt geconfronteerd met één of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van deze inlening.

  • Aanleveren na gunning:

    • Ingevulde en getekende integriteitsverklaring externen.

    • Bewijs van inschrijving als uitlener in KvK (print van www.waadicheck.nl)

    • VOG (niet ouder dan 6 maanden)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.