thumbnail
thumbnail
Business Controller Ruimte Economie en Duurzaamheid

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
maximaal 125
32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 nov 2023

De kern van de opdracht 
De Business Controller van de gemeente Haarlemmermeer houd zich bezig met advisering van beleidsprogramma’s op het gebied van de ruimtelijke inrichting, de economie en duurzaamheid. Hij/zij geeft inzicht in de haalbaarheid van opgaves en ambities ten aanzien van deze thema’s, waarbij hij/zij optreedt als gesprekspartner die kan schakelen op verschillende belangen. Hij/zij adviseert en ondersteunt de cluster manager, mede met inzet van de financial controller, bij de oplevering van planning en control producten en zorgt daarbij dat ze een getrouw beeld geven en voldoen aan de gestelde kaders. De business controller heeft tevens een belangrijke ontwikkeltaak ten aanzien van de (proces)inrichting van control bij de start up en inrichtingsfase van ruimtelijke initiatieven en projecten. De business controller is deskundig op het vakgebied en geeft zowel gevraagd als ongevraagd advies. Hij/zij denkt mee en tegelijkertijd bewaakt hij/zij de financiële positie van de gemeente op deze thema’s en fungeert als een spin in het web voor de groeiambities van de gemeente. De Business controller is projectleider van de ontwikkeling van het Strategisch Perspectief Investeringen. 

 De opdracht wordt uitgevraagd door het cluster Financiën & Administratie (F&A). F&A adviseert bestuur, directie en de andere clusters, stelt de bestuurlijke P&C-producten en het financieel beleid op en levert ondersteunende diensten en producten aan de organisatie. Kenmerkend voor F&A zijn een open en persoonlijke benadering, deskundigheid, innovatievermogen en een proactieve en initiatiefrijke houding. De business controller werkt nauw samen met diverse stakeholders, waaronder het domein directeur, de cluster manager, programmamanagers en andere business partners en is een belangrijke schakel tussen financiën en het managementteam. Hij/zij maakt binnen F&A onderdeel uit van het team Financieel Beleid, Control en Advies (FBCA), waar in hij/zij samen met de andere business en financial controllers binnen het fysiek domein werkt aan een goede balans tussen het business partnerschap en het bewaken van de financiële positie en risico’s.

Kandidaatomschrijving

Vereisten voor de kandidaat zijn:

  • Beschikt over een proactieve, initiatiefrijke houding, oplossingsgerichtheid en sterke adviesvaardigheid als business partner; 

  • Is in staat het integrale beeld te zien, dat uit te dragen en stakeholders en processen met elkaar te verbinden. 

  • Heeft een financiële opleiding op WO-niveau afgerond; 

  • Minimaal 6 jaar relevante werkervaring op het gebied van het fysiek domein en op het gebied van gemeentefinanciën;

  • Daarvan minimaal 4 jaar ervaring op het gebied van project control, bij voorkeur binnen het fysieke domein;

  • Ervaring met de uitrol van een strategisch investeringsplan bij een gemeente;

  • Beschikt over uitstekende kennis en ervaring met de planning en control cyclus;

  • Ervaring met de inregeling van subsidies en verantwoording conform de SiSa-systematiek binnen het fysiek domein.

Aanvullende informatie:

  • maximaal 1 aanbieding per leverancier;

  • de kandidaat is beschikbaar op de gevraagde startdatum of eerder;

  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

  • van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten -Versie 2021;

  • detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tusskenomstovereenkomst gesloten.

Eisen

  • De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, een WO opleiding afgerond in de bestuurskundige of (bedrijfs)economische richting of daaraan gerelateerd.

  • De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 6 jaar werkervaring op het gebied van het fysiek domein en op het gebied van gemeentefinanciën.

Gunningscriteria

  • Meer dan 6 jaar relevante werkervaring binnen het fysiek domein en met gemeentefinanciën.

  • Aantoonbare ervaring met opzet en inrichting van een strategisch perspectief investeringen bij de gemeente.

  • Aantoonbare ervaring met subsidie behandeling en verwerking conform SiSa richtlijnen in het fysiek domein

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met onze opdracht adviseur.
Opdracht Adviseur Jan de Vries
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Business Controller Ruimte Economie en Duurzaamheid die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.