Taxateur niet-woningen

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 24 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

13 jun 2025

Organisatie
Gemeente Gooise Meren
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Omschrijving van de opdracht
We zijn op zoek naar een taxateur die ons kan ondersteunen bij het afhandelen van de WOZ- bezwaarschriften niet-woningen, de PMA niet-woningen en de herwaarderingen 2026 niet-woningen. Ruime kennis en ervaring met het taxeren van niet-woningen (courant en incourant) is een vereiste.

Belangrijk onderdeel van deze opdracht is het overdragen van jouw kennis en vaardigheid van taxeren van niet-woningen aan de interne taxateurs. Je pakt hierin een begeleidende rol en neem het initiatief om de kennisoverdracht te organiseren.

Je kunt zelfstandig aan het werk en hebt ervaring met Gouw. Je hebt een proactieve houding en weet van aanpakken. Thuiswerken is mogelijk, maar je bent minimaal één keer per week (op donderdag) op kantoor.

De werkzaamheden bestaan uit: 

  • Taxatie-technisch afhandelen van de bezwaarschriften;

  • Beantwoorden in Gouw-it van de door belanghebbenden ingediende brieven;

  • Plannen en houden van hoorzittingen (zowel telefonisch als fysiek op het gemeentehuis);

  • Doen van inpandige opnames en belanghebbenden te woord staan;

  • Voeren van vooroverleg met groot belanghebbenden t.b.v. aanslagoplegging 2026;

  • Taxeren van courante en incourante objecten t.b.v. de herwaardering 2026;

  • Uitvoeren van PMA niet-woningen;

  • Actieve begeleiding van interne taxateurs, zodat zij zelfstandig de taxatiewerkzaamheden van de niet-woningen kunnen uitvoeren.

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als taxateur niet woningen;

  3. Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding WOZ-taxateur (20 punten);.

  2. Aantoonbare werkervaring Gouw 7/R2 (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);.

  3. Aantoonbare werkervaring als taxateur niet-woningen bij een gemeente met minimaal 50.00 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);.

  4. Aantoonbare werkervaring met groot belanghebbenden (objecten met een hoge WOZ-waarde, groot financieel belang of een niet-standaard objectafbakening) (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);.

  5. Aantoonbare werkervaring met het overdragen van kennis en vaardigheden m.b.t. taxateren van niet-woningen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten). 

Competenties

  • Kwaliteit: Je werkt nauwkeurig en levert kwalitatief goed werk met inachtneming van de geldende wettelijke regels en de daaraan gestelde eisen van de waarderingskamer.

  • Juridisch: Je bent op de hoogte van de laatste jurisprudentie en hebt voldoende algemene juridische kennis die nodig is bij het afhandelen van bezwaarschriften.

  • Analytisch: Systematisch ontleden, onderzoeken en verbanden leggen tussen gegevens;

  • Communicatie: Ideeën, informatie en adviezen in heldere en concrete taal uitwisselen, zodanig dat de kern bij anderen overkomt en wordt begrepen;

  • Flexibel: Indien zich kansen of problemen voordoen de eigen gedragsstijl veranderen, om een gesteld doel te bereiken. Taken oppakken die net buiten de eigen functie liggen, meedenken met de organisatie;

  • Samenwerken: Op een prettige en productieve wijze een actieve bijdrage leveren aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook als het niet direct van persoonlijk belang is;

  • Stressbestendig: Onder druk goed blijven presteren. Durft nee te zeggen, is assertief.

Overige informatie 

  • Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  • De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  • Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%. 

  • Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
    - U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad. 

  • Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur