Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Gooise Meren
Logo van Gemeente Gooise Meren

Inkoper

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

12 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

25 dec 2025
Opdracht tarief 115Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

De gemeente Gooise Meren heeft een centrale inkoopfunctie. Het inkoopteam ondersteunt en adviseert projectleiders bij diverse inkooptrajecten (van meervoudig onderhands tot Europees, van eenvoudig tot complex en betreffende diensten, leveringen of werken). Dit team bestaat vanaf januari 2026 met jou uit 3 inkoopadviseurs, een flexibele schil van inkoopadviseurs, 2 adviseurs contractmanagement en 2 contractbeheerders, een verzekeringsadviseur, een adviseur subsidieadviseur, en medewerkers voor vastgoed en grondzaken. We maken gebruik van TenderNed voor de aanbestedingen en ISPnext voor het contractmanagement.

Werkzaamheden

  1. Zelfstandig een aanbesteding kan opstellen- en trekken op de volgende onderwerpen:
    • Aanbesteding voor het vervangen van parkeermeters.
    • Architecten selectie voor third place (multifunctionele accommodatie, inclusief bibliotheek)
    • Concesssie ligplaatsen
    • Renovatie atletiekbaan
    • Renovatie kunstgrasvoetbalveld
  2. Goed kan samenwerken met verschillende materiedeskundigen en het eigen team en op managementniveau
  3. Proactief de gemeentelijke organisatie, met name fysiek domein kan adviseren over inkoopstrategieen op basis van spend- en rechtmatigheidsanalyse
  4. Kennis van ARW en UAV
  5. Goed is in het actueel houden van de dossiers zodat t.z.t. een soepele overdracht naar een andere inkoopadviseur of contractbeheer gerealiseerd wordt.
  6. Een aanjaagrol vervult om inkoopprojecten op tijd en met een goed resultaat af te ronden
  7. De missie en visie van GM volgt. Onder andere
    • een gemeente die structureel inzet op duurzaamheid (bv 100% circulair inkopen in 2030);
    • een gemeente die financieel gezond is, kosteneffectief werkt, en die hoogwaardige dienstverlening biedt aan inwoners, bezoekers, maatschappelijke instellingen en ondernemers.
  8. Conform het inkoopproces en -beleid van Gooise Meren werkt, de sjablonen van Gooise Meren gebruikt en TenderNed gebruikt voor communicatie met de markt.

Eisen

  • Uiterlijk beschikbaar per 12 januari 2026 voor minimaal 32 uur per week verspreid over 4 werkdagen, waarbij in ieder geval op maandag en donderdag op kantoor gewerkt wordt;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoper/inkoopadviseur bij een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van Europese aanbestedingen (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van aanbestedingen van werken (of; in het fysiek domein);
  • Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met maatschappelijk verantwoord opdrachtgeven en inkopen (MVOI). We ontvangen graag een tabel waaruit goed af leiden is welke aanbesteding met MVOI-aspecten is aanbesteed en met welke aspecten). We zijn met name geïnteresseerd in de aspecten Milieu, Klimaat en Circulair. Social Return mag alleen opgevoerd worden als u dit niet als uitvoeringsvoorwaarde hebt gehanteerd (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen in de afgelopen 5 jaar (benoem duidelijk in het cv waar deze ervaring is opgedaan) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen voor renovatie sportvelden, architectenselectie, parkeermeters en een concessie in de openbare ruimte (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).

Competenties

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden / gesprekstechnieken / overtuigingskracht;
  • Affiniteit met innovatief en circulair inkopen;
  • Kennis van complexiteit rondom aanbestedingen bij gemeenten;
  • Sterk in plannen / organiseren;
  • Professioneel en representatief;
  • Je hebt humor en jouw enthousiasme werkt aanstekelijk op anderen. Je weet collega's te motiveren om met je mee te denken over goede inkooptrajecten. Je hebt creatieve ideeën over hoe je van inkoop een feestje kan maken.

Organisatie en team

Organisatie

Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

De gemeente Gooise Meren heeft een centrale inkoopfunctie. Het inkoopteam ondersteunt en adviseert projectleiders bij diverse inkooptrajecten (van meervoudig onderhands tot Europees, van eenvoudig tot complex en betreffende diensten, leveringen of werken). Dit team bestaat vanaf januari 2026 met jou uit 3 inkoopadviseurs, een flexibele schil van inkoopadviseurs, 2 adviseurs contractmanagement en 2 contractbeheerders, een verzekeringsadviseur, een adviseur subsidieadviseur, en medewerkers voor vastgoed en grondzaken. We maken gebruik van TenderNed voor de aanbestedingen en ISPnext voor het contractmanagement.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
De administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
De administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn op een nader te bepalen moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 3x 2 maanden

Hybride: Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Aantal professionals of FTE: 1.

Overig algemeen:

Overige informatie

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de administratieve partner te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
  4. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de administratieve partner wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
  5. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
  6. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
    • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
  7. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
  8. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
  9. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Op dit moment is ons kantoor gesloten. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur