Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Gooise Meren
Logo van Gemeente Gooise Meren

Projectleider Zwem- en Sportvoorzieningen De Lunet

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 24 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8 - 24

Publicatiedatum:

24 dec 2025
Opdracht tarief 120Opdracht uren 8 - 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Projectleider Zwem- en Sportvoorzieningen De Lunet – Gemeente Gooise Meren
Sporthal en zwembad De Lunet in Naarden zijn verouderd en nagenoeg technisch afgeschreven. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten het zwembad in 2027 te sluiten. Om te voorzien in de blijvende behoefte aan zwemfaciliteiten onderzoekt de gemeente de realisatie van een nieuwe, private zwemvoorziening op het terrein van het naastgelegen revalidatiecentrum Naarderheem (Vivium Zorggroep). Naarderheem heeft specifiek behoefte aan een zwemvoorziening voor haar cliënten, en het college van Gooise Meren streeft naar behoud van een kleinschalige zwemvoorziening in Naarden. Na een succesvolle marktconsultatie is een marktpartij geselecteerd die de ontwikkeling van de nieuwe zwemvoorziening op zich wil nemen. Momenteel wordt gewerkt aan een subsidieverzoek, aangezien de nieuwe zwemvoorziening zonder eenmalige gemeentelijke bijdrage financieel niet haalbaar is.

Voor de sporthal wordt momenteel de ontwikkelrichting bepaald. Het uitgangspunt is behoud van de sporthalfunctie in Naarden. Diverse scenario’s zijn uitgewerkt en er wordt nu gewerkt aan een collegevoorstel met een voorkeursvariant.

De belangrijkste betrokken partijen zijn onder andere de gemeente Gooise Meren, Vivium Zorggroep/Naarderheem, R&A Sports & Swimming, Sportfondsen Naarden en verschillende gebruikers van De Lunet, waaronder sportverenigingen.

Taken en verantwoordelijkheden:
- Nadere uitwerking van het gekozen voorkeursscenario voor sporthal De Lunet, waaronder het opstellen en onderbouwen van de benodigde budgetaanvraag richting de gemeenteraad, het voorbereiden en begeleiden van de aanbestedingsprocedure, en het coördineren van ontwerp en realisatie.
- Voeren van gesprekken met gebruikers van de sporthal (sportverenigingen, kinderopvang, overige gebruikers) om hun wensen en eisen te inventariseren en mee te nemen in het proces.
- Zorgen voor een goede ruimtelijke inpassing van de sporthal in samenwerking met de gemeentelijke stedenbouwkundige en architect, inclusief aandacht voor de omgeving (sportpark, groenvoorzieningen, parkeergelegenheid e.d.).
- Ondersteunen en faciliteren van de marktpartij bij de realisatie van de nieuwe zwemvoorziening, o.a. op het gebied van vergunningverlening, inrichting openbare ruimte, subsidiebeschikking en begeleiding in het proces richting start bouw (voorzien tweede helft 2026).
- Coördineren van een zorgvuldige en correcte ontmanteling van het bestaande zwembad in 2027, in nauwe samenwerking met Sportfondsen Naarden.
- Signaleren van knelpunten en proactief aandragen van oplossingen gedurende het gehele ontwikkel- en realisatietraject.
- Organiseren en leiden van projectvergaderingen en afstemmingsoverleggen met betrokken partijen.
- Indien nodig het inschakelen en aansturen van specialistische externe adviseurs op het gebied van zwemvoorzieningen, planeconomie, stedenbouw, architectuur, installatietechniek etc.
- Afronden van contractuele verplichtingen met Sportfondsen Naarden, waaronder contracten met personeel.

Eisen

Minimumeisen / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2026 voor minimaal 2 dagen per week waarvan 1 dag op locatie in Bussum (benoem duidelijk in cv);
  • Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten, woon- werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van maatschappelijk vastgoed.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider maatschappelijk en/of sport vastgoed in het ruimtelijk domein (40 punten).
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de ontwikkeling van sporthallen en zwembaden (30 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van college- en raadsvoorstellen (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten).
  • Aantoonbare werkervaring met participatietrajecten en/of contacten met gebruikers (15 punten).

Competenties

  • Je bent analytisch sterk, je overziet het geheel en hebt van nature een resultaatgerichte houding.
  • Je bent iemand die graag met mensen samenwerkt en wekt vertrouwen.
  • Je stelt kritische vragen, maar weet ook snel een praktische vertaling te maken en zaken voor elkaar te krijgen.
  • Je hebt regie op je eigen werk en kunt waar nodig prioriteiten stellen.
  • Je bent een proactieve adviseur en projectleider met een zakelijke inslag.
  • Je bent een toegankelijke projectleider voor maatschappelijke organisaties zoals sportverenigingen.
  • Integraal werken met collega’s en belanghebbenden is voor jou vanzelfsprekend.
  • Je beschikt over bestuurlijke sensitiviteit.

Organisatie en team

Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Wanneer je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisatiesDe kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 27 januari 2026 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag maandag 26 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 2x 12 maanden

Hybride: Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Overige informatie

1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij administratieve partner te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuurkandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van administratieve partner wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2026. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
7. Uitzend- en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
8. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
9. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. IPad.
10. Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Indienen afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/op kantoor plaatsvinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo