Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Hilversum
Logo van Gemeente Hilversum

Ambtelijk Opdrachtgever Realisatie

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Hilversum en Wijdemeren staat voor een grote opgave in het beheer, grootschalig onderhoud en de herinrichting van de openbare ruimte. De komende jaren worden diverse integrale reconstructieprojecten uitgevoerd, waarin disciplines zoals civiele techniek, ontwerp, verkeer, riolering, groen, klimaatadaptatie, beheer, duurzaamheid en kabels & leidingen nauw moeten samenwerken.

Door groeiende werkdruk en toenemende complexiteit en groei door de aanstaande fusie is tijdelijke versterking nodig in de rol van Ambtelijk Opdrachtgever (AOG) om grootschalig onderhoud en vervangingsprojecten bestuurlijk, financieel en organisatorisch in goede banen te blijven leiden.

Als Ambtelijk Opdrachtgever geef je richting aan (complexe) investeringsprojecten in de openbare ruimte — van wegen, riolering en infrastructuur tot groen, klimaatadaptatie en mobiliteit. Je bent de schakel tussen bestuur, projectteams en vakafdelingen en je zorgt voor heldere kaders, goede besluitvorming en een integrale aanpak. Dit doe je voor de investeringsprojecten voor de gemeente Hilversum en Wijdemeren. Het betreft een portfolio van circa 60 projecten in Hilversum en Wijdemeren welke in verschillende fase verkeren en verschillend zijn in complexiteit.

Concreet:
- Je  houdt regie op een portefeuille van integrale reconstructieprojecten en stuurt inhoudelijk de projectleiders aan volgens het proces projectmatig werken.
- Je bewaakt voortgang, planning, kwaliteit en budgetten en grijpt tijdig in bij knelpunten. Je rapporteert hierover richting de verschillende teams en financiën.
- Je zorgt voor bestuurlijke en ambtelijke afstemming van de opdracht, fungeert als eerste aanspreekpunt richting wethouder(s) en management en faciliteert zo nodig de bestuurlijke besluitvorming.
- Je zorgt voor afstemming tussen teams, disciplines en externe partners en bewaakt de integraliteit van de projecten.
- Je houdt ervan om beleid, uitvoering en beheer goed op elkaar af te stemmen op strategisch, tactisch niveau

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als opdrachtgever, projectmanager en/of programmamanager binnen de fysieke leefomgeving;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met integrale reconstructieprojecten in de openbare ruimte;
  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken;
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente of publieke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als opdrachtgever, projectmanager en/of programmamanager binnen de fysieke leefomgeving (30 punten);
  • Een aantoonbare afgeronde PRINCE 2, IPM en/of PMC opleiding (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met besluitvorming, bestuurlijke advisering en stakeholdermanagement (benoem duidelijk in cv) (20 punten);
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (20 punten).

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Analytisch vermogen
  • Besluitvaardigheid
  • Samenwerken
  • Overtuigingskracht
  • Plannen & organiseren
  • Resultaatgerichtheid
  • Organisatiesensitiviteit
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Aanpassingsvermogen
  • Kritisch en oordeelsvormend vermogen
  • Tactisch handelen
  • Motiveren en verbinden
  • Integraal denken (specifiek voor projecten met veel disciplines)

Organisatie en team

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Gespreksinformatie

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026 om 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 2x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: ja. De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, don.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de administratieve partner wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr