Ervaren M365 beheerder

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Sluit over 22 dagen
110 16 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Bij gemeente Gooise Meren zijn we op zoek naar een ervaren Microsoft 365 beheerder die ons team de komende periode kan ondersteunen bij het implementeren van geschreven adviezen betreffende data governance. Deze governance raakt veel onderdelen binnen onze Microsoft 365 omgeving zoals Onedrive, SharePoint en Teams. Hiernaast bereiden wij ons voor op een datamigratie en een nieuwe werkplek. Het voorbereiden en optimaliseren van de Microsoft 365 omgeving behoort ook tot de scope van deze opdracht.

Jouw werk bestaat uit het adviseren en implementeren van de aanbevelingen (vastgelegd in een rapport) en deze borgen binnen de beheerorganisatie. Het documenteren van wijzigen en vastleggen van werkprocessen is hierbij van groot belang. Er is ruimte voor eigen initiatief en aanvulling in het creeren van een nieuwe werkplek

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Microsoft 365 beheer of een soortgelijkende functie;
  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van Teams Provisioning met templates;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en/of implementeren van governance op het gebied van M365 in de afgelopen 2 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met Onedrive, SharePoint en Teams in de afgelopen 3 jaar (benoem duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met werken binnen een project- en/of programma-organisatie in de afgelopen 5 jaar;

Competenties

  • Je hebt passie voor je vak en denkt in kansen en mogelijkheden;
  • Je bent analytisch sterk en kwaliteitsgericht;
  • Je bent een proactief persoon en pakt zaken zelfstandig op;
  • Je vindt het belangrijk om samen met je team concrete resultaten te behalen;
  • Je bent een aanjager binnen onze organisatie. Dankzij jouw expertise en enthousiasme weet jij je collegas mee te krijgen bij nieuwe ontwikkelingen binnen onze online werkomgeving en dienstverlening naar inwoners.

Organisatie en team

Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s. We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 27 augustus 2025 tussen 10.00 uur en 15.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 25 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Voor de zzp'er

  • Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkwverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur