thumbnail
thumbnail
Teamleider

Hengelosestraat 51, 7514 AD Enschede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24 Overijssel

Begindatum:

4 dec 2023

Einddatum:

30 jun 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

16 nov 2023

Omschrijving van de opdracht
Gedelegeerd Opdrachtgever & Teamleider Bodem en Ondergrond 
Maak werk van je eigen toekomst en geef richting aan het Enschede van morgen!

Ben jij die proactieve opdrachtgever met passie voor duurzame leefomgeving en de openbare ruimte die wij zoeken? Ben je een open en benaderbaar persoon met publieke waarden? Durf jij lef en leiderschap te tonen door te vertrouwen en te verbinden? Durf je nieuwe wegen in te slaan om te werken aan een duurzame leefomgeving en gaat daarbij samenwerken met collega’s van andere teams je makkelijk af? Lees dan verder!
 
Wie zijn wij? 
Werken bij gemeente Enschede betekent werken aan ambities. Visie en vooruitgang maken van de gemeente Enschede een aantrekkelijke werkgever waar altijd ruimte is voor nieuwe projecten, nieuwe initiatieven en ontwikkelingen. Deel je kennis en lever met jouw competenties een bijdrage aan het waarmaken van onze ambities!

De afdeling Stadsdeelbeheer zorgt voor een duurzame inrichting, beheer en onderhoud van de openbare ruimte. Dit doen we met ruim 70 medewerkers verdeeld over zeven teams. Wij zijn de verbinder van de stad als het gaat om een duurzaam, schoon, heel en veilig Enschede. Dit doen we samen met bewoners, ondernemers, partners en instellingen, en onze uitvoeringsorganisatie Onderhoud Enschede BV.

De openbare ruimte levert een belangrijke bijdrage aan de opgaven van onze stad. Zo biedt de openbare ruimte kansen voor bewegen, verbinding en ontmoeting. Tevens biedt zij ruimte voor natuur,  klimaatambities en de opgave voor de energietransitie. Om beter invulling aan deze opgaven te kunnen geven maken we als afdeling Stadsdeelbeheer een ontwikkeling door richting “toekomstgericht beheer”.

Wie zoeken we? 
In de functie van interim Gedelegeerd Opdrachtgever & Teamleider ben je ambtelijk verantwoordelijk voor het werkveld Bodem en Ondergrond. Dit doe je gezamenlijk met je team waar je leiding aan geeft en die deels ook nog geworven moet worden. De organisatie van ondergrond is een nieuw thema, een nieuwe werkveld. Visie, ambitie, beleid, werkprocessen etc. moet nog opgesteld worden. In basis gaat het om de organisatie (ordening) van de ondergrond, het beheer van de ondergrond waar je als gemeente regie op wilt voeren zodat je sturing hebt in wat je mogelijk wil maken.

Dit heeft veel verbinding met andere opdrachtgevers, maar ook met een aantal visies en ontwikkelingen zoals de omgevingsvisie, ontwikkelingsplan, visie op energiesysteem van de toekomst etc. Stadsdeelbeheer is verantwoordelijk voor het uitwerken van een visie en ambitie op dit thema, het opstellen van bijbehorend beleid en vervolgens het opstellen van de benodigde werkprocessen. Dit team wordt nieuw samengesteld en als teamleider heb je hierin een leidende rol, waarbij je wordt ondersteund door een specialist om de inhoudelijke invulling (oa functieprofielen en vacature teksten) op korte termijn vorm te geven zodat de bemensing van het werkveld op orde komt.

Je zorgt voor eenheid en afstemming in de (beleids)uitvoering. Dit doe je niet alleen binnen je eigen team, maar je zorgt ook voor eenheid en afstemming met de andere opdrachtgevers, teams en afdelingen (zoals Ontwerp, Stadsingenieurs en Strategie & Beleid). Je bent samen met jouw team de verbindende schakel tussen de gemeentelijke organisatie, bewoners en samenwerkingspartners in de stad.

Samen gaan we voor een duurzaam ingerichte openbare ruimte die goed te beheren is!

Hoofdtaken:

1. Als Opdrachtgever (bodem en ondergrond):

  • Is jouw belangrijkste opdracht: maak van Enschede een mooie duurzame stad op het gebied van bodem en ondergrond

  • Ben je verantwoordelijk voor het uitzetten van de ambitie, de visie ondergrond en de ontwikkeling hiervan

  • Is het van belang dat je de juiste netwerken organiseert, maar ook dat je collega’s die in de netwerken zitten, effectief inzet en de kennis en contacten borgt

  • Leg je verbinding met zowel de provinciale en landelijke overheid als de partkers in de stad


2. Als teamleider ben je verantwoordelijk voor de aansturing van het team op de volgende taken:

  • Het opstellen van kaders voor programmaopzet en – uitvoering

  • Het voorbereiden en coördineren van activiteiten gericht op een goed georganiseerde uitvoering van het gemeentebrede onderhoud en beheer van de openbare ruimte.

  • Het opstellen en geven van opdrachten voor de uitvoering van (door de ambtelijk verantwoordelijke) gedelegeerde opdrachten.

  • Het in samenspraak met de stadsdelen aansturen en beoordelen van opdrachtnemers op resultaat, tijd, geld, kwaliteit en informatie

  • Het afstemmen van plannen en opdrachten met die op stadsdeelniveau

  • Het onderhouden van contacten met interne en externe partijen

  • Het vertalen van beleid naar uitvoering

  • Het beheren van de toegewezen budgetten

  • Het (laten) opstellen van voortgangs- en verantwoordingsrapportages

  • Optreden als vraagbaak en sparringpartner van leidinggevenden binnen het programma 

  • Het vertalen van vakinhoudelijke ontwikkelingen en vraagstukken en het adviseren hieromtrent

  • Het leveren van een bijdrage aan de beleidsontwikkeling en – uitvoering van het programma

Wat vragen wij van je? 

  • HBO werk- en denkniveau en affiniteit en werkervaring met de openbare ruimte heeft een pré.

  • Leidinggevende of coördinerende ervaring

  • Sterke persoonlijkheid, besluitvaardigheid en resultaatgericht

  • Verbinder van partijen, kunnen omgaan met uiteenlopende belangen

  • Teamspeler met uitstekend ontwikkelde communicatieve vaardigheden

  • Hoge omgevingssensitiviteit

  • Kunnen opereren in een politiek-bestuurlijke en complexe omgeving           

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
                            

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met onze opdracht adviseur.
Opdracht Adviseur Jan de Vries
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Teamleider die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.