Werkvoorbereider / tekenaar civiel

Zuiderzeestraatweg Oost 19, 8081 LA Elburg, Nederland

Sluit over 9 dagen
87 24 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Je werkt aan diverse projecten die we afhankelijk van kennis en ervaring verdelen met andere projectleiders en werkvoorbereiders. In deze projecten komen verkeer, wegen, groen, riolering en diverse maatschappelijke opgaven zoals klimaatadaptatie samen. Daarnaast hebben we diverse kleinere reconstructies van wegen op de planning staan.

Werkzaamheden:

  • Het bijdragen aan ontwikkelprojecten en reconstructie- en beheerprojecten, die binnen het team beheer vallen;

  • Het in samenspraak met het projectteam uitwerken van tekeningen en bestekken voor de herinrichtingen en nieuw te ontwikkelen wijken;

  • Het bewaken van jouw aandeel in de projecten volgens de uitgangspunten van projectmatig werken;

  • Het adviseren binnen nieuwbouw- en beheerprojecten;

  • Je hebt creatieve en frisse ideeën waardoor het ontwerp nog beter wordt;

  • Je maakt ontwerpen die duurzaam en toekomstbestendig (klimaatadaptief) zijn;

  • Je maakt voor de projecten de kostenramingen, tekeningen en bestekken;

  • Je neemt deel aan interne en externe projectteams en overleggroepen.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding Civiele Techniek op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring met RAW en AutoCAD (benoem duidelijk in cv);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met riolering, verkeer en groen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van civiel bij een gemeente;

  • Een maximum uurtarief van 87,- exclusief btw/inclusief reiskosten, woon-werk verkeer en parkeerkosten;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een projectteam.

Competenties

  • Zelfstandigheid:
    Verricht zonder hulp van anderen taken, probeert op eigen kracht probleemsituaties de baas te worden. Handelt volgens eigen overtuiging, onafhankelijk van anderen.

  • Creativiteit:
    Komt met verschillende mogelijkheden (ook niet voor de hand liggende alternatieven) voor het oplossen van problemen. Weet geheel nieuwe werkwijzen te bedenken ter vervanging van bestaande methoden en technieken.

  • Omgevingsbewustzijn:
    Is zich bewust van maatschappelijke en politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren. Speelt in op deze ontwikkelingen en vertaalt deze naar het eigen werkgebied.

  • Kwaliteitsgerichtheid:
    Is zich ervan bewust dat het te leveren product moet voldoen aan gestelde eisen, normen en prioriteiten en handelt hiernaar. Legt verantwoording af voor het gerealiseerde kwaliteitsniveau. Streeft naar continue kwaliteitsverbetering.

  • Nauwkeurigheid:
    Verricht werkzaamheden met een grote mate van accuratesse.

Organisatie en team

De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl

Gespreksinformatie

Planning

  • De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland na sluiting van deze opdracht. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd worden ontvangen bericht na de sluitingsdatum.

  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling en selectieproces

  • De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten; Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

  • In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2
Hybride werken: Ja

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Elburg mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Elburg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

CV-eisen

  • Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie

  • Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 17 oktober 2025, 09:00 uur.
  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 20 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
  • De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 21 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur