Adviseur Ondergrondse Infrastructuur (Kabels en Leidingen)

Markt 11, 6811 CG Arnhem, Nederland

Sluit over 23 dagen
120 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

1 dec 2025

Einddatum:

1 dec 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

11 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Opdracht omschrijving

Vlot, veilig, betaalbaar en klimaatneutraal reizen, van deur tot deur. Dat is de ambitie waar we aan werken. Onderdeel daarvan is het in stand houden en zo nodig aanpassen van het provinciale wegennet. De afdeling Gebiedsontwikkeling en Uitvoering (G&U) van de provincie Gelderland is een no-nonsense organisatie en de sfeer is collegiaal en informeel. Er wordt hard gewerkt, iedereen gaat voor resultaat en kwaliteit. 

Uitdagingen voor de adviseur OI

De werkzaamheden op het gebied van K&L binnen de provinciale infrastructuur worden steeds complexer en vragen om eenduidigere werkwijzen, afstemming en het vastleggen van afspraken tussen de Provincie en nutsbedrijven voor de uitvoering van infraprojecten. Dit heeft te maken de groeiende druk op ruimte, een snel toenemende hoeveelheid kabels en leidingen (K&L), het cruciale belang van energievoorziening, netcongestie en krapte op de arbeidsmarkt aan technisch personeel bij nutsbedrijven en nutsaannemers. Dit zorgt voor (extra) wachttijden waardoor projecten soms tot 1,5 á 2 jaar vertragen. Daarnaast spelen eigendomskwesties van de ondergrond.

De werkzaamheden op het gebied van kabels en leidingen (K&L) zijn binnen de provinciale infrastructuur op verschillende plekken belegd en ontbreekt een sturende en coördinerende rol van de provincie. Het maken van afspraken met nutsbedrijven over aanpassingen en verleggingen, noodzakelijk voor het uitvoeren van infra projecten, ligt bij de projectleiders realisatie (ca. 14 medewerkers) die hierbij ondersteund worden door andere medewerkers (projectleider ontwerp, jurist, vergunningverleners, afdeling Beheer & Onderhoud). Bovengeschetste ontwikkelingen vragen om steeds meer inhoudelijke kennis, eenduidige werkwijzen, goede coördinatie en vastlegging van afspraken. We willen de projectleiders realisatie hierbij laten ondersteunen door een adviseur Ondergrondse Infrastructuur in deze tijd waarin het werkveld ondergrondse infrastructuur steeds complexer wordt.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Vroegtijdige betrokkenheid: Je sluit vroeg aan bij projecten van de provincie en derden waarin kabels en leidingen een rol spelen. Zo adviseer je over technische, financiële en juridische aspecten en stel je raakvlak- en conflictanalyses op voor infrastructurele en ruimtelijke ontwikkelingen, en geef je input voor kostenramingen.

  • Bevordering samenwerking stakeholders: Je faciliteert een effectieve samenwerking met netbeheerders, grondroerders en andere betrokken partijen door nauwe contacten te onderhouden en regelmatige overleggen te organiseren. Dit omvat ook het samen met de projectleider realisatie voeren van en het verzorgen van verslaglegging bij coördinatie-overleggen met netbeheerders.

  • Ondersteuning en advies: Je adviseert technisch en financieel bij vergunningsaanvragen, projecten en werkzaamheden aan ondergrondse infrastructuur, zowel voor de provincie als voor derden.

  • Uitvoeringsbeleid en werkprocessen: Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeringsbeleid en de werkprocessen rondom de conditionering van kabels en leidingen binnen het provinciale infrastructurele gebied. Dit houdt in dat je procesleidraden en modelstukken zoals VTA/VTM en POS beheert (hierbij ondersteund door de afdelingsjuristen).

  • Aanspreekpunt en expert: Je fungeert als centraal aanspreekpunt voor collega's en als vakinhoudelijk expert met uitgebreide kennis van wet- en regelgeving (bijvoorbeeld WIBON, CROW500 en de Telecommunicatiewet).

  • Beleidsinput en strategie: Je levert input voor provinciaal ondergronds infrastructuurbeleid.

  • Advies aan management en bestuur: Je adviseert zowel gevraagd als ongevraagd en houdt hierbij rekening met de politieke gevoeligheden rondom dit thema.

Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheidseis
    Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december 2025 voor de duur van 12 maanden voor minimaal 32 uur en maximaal 36 uur per week, waarvan minimaal 3 dagen per week werkzaam op het Provinciehuis te Arnhem. De inhuuropdracht kan niet worden verlengd.

    Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 5 januari 2026 inzetbaar is voor minimaal 32 uur per week.

    De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Eis 2 Overige eis
    Je voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

    Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting. Je dient in het CV apart op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee je aantoont dat de aangeboden kandidaat aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet. 

  • Eis 3 Tarieven
    Het aangeboden uurtarief ligt tussen minimaal € 100,- per uur en maximaal € 120,- per uur, inclusief alle kosten, exclusief BTW.

  • Eis 4
    Kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde (technische) HBO opleiding aangevuld met 5 jaar relevante werkervaring of over een afgeronde (technische) MBO opleiding aangevuld met minimaal 10 jaar relevante werkervaring.

    Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats en het jaar waarin het diploma is behaald. Benoem in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde relevante werkervaring is opgedaan.

  • Eis 5
    Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) in de functie van projectleider ondergrondse infrastructuur (O.I.) en/of adviseur ondergrondse infrastructuur (O.I.) en/of coördinator ondergrondse infrastructuur (O.I.).

    De relevantie van de werkervaring moet blijken uit het type projecten en de inhoudelijke rol binnen die projecten of organisaties (bureaus of aannemers) waarbij in ieder geval getoetst wordt op complexiteit en omvang van de projecten en inhoud van de verantwoordelijkheden.

    Geef een toelichting (beschrijving) met minimaal twee (2) concrete opdrachten/projecten bij organisaties waaruit de relevantie moet blijken en de gevraagde minimaal 5 jaar ervaring. Graag ook type project en de inhoudelijke rol binnen die projecten of organisaties benoemen.

  • Eis 6
    Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015  - heden) met voorbereiding en/of begeleiding en/of aansturing van conditionering van kabels en leidingen in infra projecten en/of bouw projecten.

    Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting minimaal 3 concrete opdrachten/projecten of functies waaruit blijkt dat de kandidaat aan deze eis van minimaal 5 jaar voldoet.

  • Eis 7
    Leverancier/kandidaat is bereid een deta-vast overeenkomst met de provincie aan te gaan waarbij de provincie na 12 maanden (na de startdatum van de opdracht) de kandidaat kosteloos in dienst kan nemen en waarbij een eventueel concurrentiebeding niet van toepassing is.

    Graag aangeven of u en de kandidaat hiertoe bereid zijn.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met bodemkwaliteit en/of archeologie en/of onontplofte oorlogsresten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met CAD en/of GIS applicaties, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met risicomanagement, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met UAV (Uniforme Administratieve Voorwaarden) en RAW bestekken EN/OF UAV-GC (Bouwteams en geïntegreerde contracten), aan te tonen met praktijkvoorbeelden en/of cursussen.

Competenties

  • Resultaat- en oplossingsgerichtheid:
    Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen.

  • Samenwerkingsgerichtheid:
    Je levert een bijdrage aan een gezamenlijk resultaat en bent in staat om in teamverband daaraan te werken. Je raadpleegt en betrekt anderen, informeert anderen pro-actief en stemt af met anderen. Je bent sociaal en geeft ruimte aan anderen.

  • Afspraken maken:
    Je bent in staat om duidelijk te zijn in grote onzekerheid, verwachtingen te managen en tot goede afspraken te komen. Deze afspraken weet je ook te borgen.

  • Verbindend vermogen (netwerken):
    Je bent in staat relaties op te bouwen, te onderhouden en diverse partijen bij elkaar te brengen en aan elkaar te verbinden om tot resultaat te komen.

  • Onderhandelingsvaardigheden:
    Je beschikt over goede gespreksvaardigheden en je durft de onderhandelingen scherp in te steken zodat duidelijk wordt dat de direct belanghebbenden het maximale doen om het project mogelijk te maken. Je bent in staat verschillen in standpunt of inzicht naar elkaar toe te brengen. Je probeert overeenstemming te bereiken door het effectief communiceren van je eigen standpunten en argumenten en het opsporen en benoemen van gemeenschappelijke doelen.

Organisatie en team

Opdrachtgever provincie Gelderland

Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1.500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.

Afdeling

De afdeling G&U is onder meer verantwoordelijk voor de realisatie van de nieuwbouw en reconstructie van projecten op het gebied van wegeninfrastructuur en openbaar vervoer. Dit varieert van reconstructies van kruisingen tot het ontwikkelen van nieuwe wegen. De provincie heeft circa 1200 kilometer weg in beheer en onderhoud. Daarnaast draagt de afdeling in toenemende mate bij aan de realisatie van gebiedsontwikkelingsprojecten.

De afdeling bestaat uit 8 teams: Projectmanagement, Ontwerp, Realisatie, Aanbesteding en Concessiemanagement, Omgeving, Project- en Procesbeheersing (PPB), Aanpak piekbelasting en Grond. In totaal telt de afdeling momenteel ca. 200 medewerkers. Een deel van de werkzaamheden wordt door uitbesteding gerealiseerd. Vanuit jouw rol kom je te werken in het team Realisatie. Binnen dit team verzorgen we samen met het team Ontwerp de uitwerking en de uitvoering van de projecten en kunnen de teams eigenlijk gezien worden als het ingenieursbureau van de Provincie. Binnen deze teams maken we (verkeerskundige en landschappelijk ingepaste) ontwerpen, contracten (bestekken) en begeleiden we de uitvoering van de wegenbouwprojecten. Specifiek binnen het team Realisatie zijn we met circa. 40 medewerkers en bestaat uit werkvoorbereiders, projectleiders, toezichthouders en verhardings- en materiaal specialisten.

De adviseur Ondergrondse Infrastructuur (OI) werkt voor en vanuit het team Realisatie, meestal vanuit het Provinciehuis in Arnhem (minimaal 3 dagen in de week op het Provinciehuis gewenst). Daarnaast zal een deel van de werkzaamheden op projectlocaties en bij stakeholders binnen de provincie Gelderland worden verricht.

Gespreksinformatie

Planning

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 23 oktober 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 24 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 november 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Interviewfase

De interviews vinden plaats op vrijdag 14 november 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 10 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld. De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties.

Wijze van beoordeling interview en gunningsbeslissing

De score uit de schriftelijke beoordeling maakt geen onderdeel uit van de score die leidt tot het voornemen tot gunning. Iedere bij de interviewfase betrokken leverancier begint weer bij nul en heeft in de interviewfase gelijke kansen. Uitzondering hierop is in het geval meerdere kandidaten in de interviewfase gelijk scoren, dan zal de score op de gunningscriteria kwaliteit doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Indien ook deze score gelijk is, zal de prijs doorslaggevend zijn voor de gunningsbeslissing. Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om een kandidaat tijdens het interview vragen te stellen over het voldoen aan de eisen en over de antwoorden die leverancier/kandidaat heeft gegeven op de verschillende gunningscriteria kwaliteit. Indien provincie Gelderland van mening is dat kandidaat op basis van de antwoorden op voorgenoemde vragen een vertekend beeld heeft gegeven van zijn/haar ervaring/kwaliteiten en aldus feitelijk niet aan de eisen voldoet, dan wel een zodanige lagere score op de gunningcriteria kwaliteit had moeten krijgen, dat hij/zij niet had mogen worden uitgenodigd voor de interviewfase, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht. Indien provincie Gelderland geen geschikte kandidaat overhoudt na afronding van de interviewfase, behoudt provincie Gelderland zich het recht voor om terug te vallen op de ranking zoals die voortkwam uit de schriftelijke beoordeling om zodoende andere kandidaten uit te nodigen voor de interviewfase. In dat geval heeft provincie Gelderland het recht maar niet de verplichting om een of meerdere andere kandidaten uit te nodigen voor een interview, die na wijziging van de ranking daarvoor in aanmerking zouden komen. Indien in de opdracht een inhuurbehoefte van meer dan een persoon wordt gevraagd worden de best scorende kandidaten uit de interviewfase geselecteerd.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Overwerk

Het is mogelijk dat werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijden. Deze zullen worden verrekend op basis van het geoffreerde uurtarief, verhoogd met de volgende percentages:

  • Werkzaamheden op werkdagen tussen 07:00 uur – 20.00 uur: basisloon = 100%

  • Werkzaamheden op werkdagen tussen 05:30 uur – 07.00 uur: basisloon + 25% = 125%

  • Werkzaamheden op werkdagen tussen 20:00 uur en 05:30 uur en dienstvrije dagen (zaterdag/zondag en feestdagen):
    basisloon + 50% = 150%

Van overwerk is sprake als er werkzaamheden moeten worden verricht buiten de reguliere werktijd van 07:00 uur – 20.00 uur waarbij de overeengekomen uren in reguliere werktijd ook gewerkt zijn.

Extra's

De werkvoorbereider moet beschikken over / door het detacheringsbureau worden voorzien van:

  • veiligheidsschoenen (klasse S3)

  • mobiele telefoon met camera

  • rijbewijs

Provincie Gelderland zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest, voorzien van provinciaal logo. Overige persoonlijke beschermingsmiddelen worden in overleg geleverd. De kosten van deze voorzieningen (inclusief de kosten van mobiel internet) worden geacht te zijn opgenomen in het uurtarief. Kosten voor zakelijke kilometers worden verrekend tegen een tarief van € 0,29 per km.

Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de provincie Gelderland. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling met een ZZP-er. Eventueel geïnteresseerde ZZP-ers kunnen zich op detacheringsbasis (= met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Dit is een nieuwe functie die we structureel willen gaan invullen. We hebben daarom de intentie om de kandidaat na 12 maanden (vanaf de startdatum van de opdracht) in vaste dienst te nemen van provincie Gelderland, zonder overname kosten en waarbij een eventueel concurrentiebeding niet van toepassing is (deta-vast overeenkomst).

Tarieven

De overeengekomen uurtarieven staan vast voor de duur van de overeenkomst.

AANVULLENDE VOORWAARDEN / OVERIGE INFORMATIE PROVINCIE GELDERLAND

Meerdere aanbiedingen

Provincie Gelderland behoudt zich het recht voor om in geval van meerdere aanbiedingen van een en dezelfde kandidaat, ongeacht of deze van een of meerdere leverancier(s) afkomstig zijn, een of meer offerte(s) betreffende kandidaat terzijde te leggen. Alleen de offerte die als eerste is ontvangen zal dan in behandeling worden genomen. Door provincie Gelderland worden uitsluitend offertes in behandeling genomen waarbij alle voor de beoordeling daarvan benodigde gegevens door leverancier zijn aangeleverd. In geval van een administratief gebrek of een kennelijke vergissing met betrekking tot een eis of gunningcriterium in de offerte, behoudt een externe administratieve broker zich het recht voor om de leverancier het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing te laten herstellen binnen een termijn van 1 werkdag, te rekenen vanaf de dag van verzending van een verzoek daartoe. Indien een externe administratieve broker het gevraagde niet binnen de daartoe gestelde termijn heeft ontvangen of indien het administratieve gebrek dan wel de kennelijke vergissing naar de mening van provincie Gelderland niet door het antwoord is hersteld, wordt de offerte van de leverancier terzijde gelegd.

Gestanddoeningstermijn

Een door leverancier uitgebrachte offerte blijft tenminste 90 kalenderdagen vanaf de datum waarop deze is ontvangen, ongewijzigd en onverminderd van kracht.

Tarieven

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11, minimaal uurtarief 100,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW en maximaal uurtarief 120,- per uur inclusief alle kosten, exclusief BTW inclusief alle kosten, exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van provincie Gelderland inzake de inlenersbeloning. Het overeengekomen uurtarief is in euros, omvat alle belastingen (maar exclusief BTW) en betreft de overeengekomen prestatie, alsmede alle overige kosten, zoals die van training of inwerking van personeel, reis- en verblijf- en voorrijkosten, administratiekosten. Eventuele verblijfskosten en de reisduur voor woon-werkverkeer komen niet voor vergoeding in aanmerking. Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht een fee van 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige Informatie

Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden. Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit een externe administratieve broker wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken. Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen. Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.

Rechtsbescherming/bezwaar tegen gunningsbeslissing

In afwijking van artikel 1.6 en artikel 11.2 van de inschrijfvoorwaarden van een externe administratieve broker geldt de volgende bepaling. Indien een leverancier zich niet kan vinden in de gunningbeslissing is hij gedurende zeven (7) kalenderdagen na dagtekening van de bekendmaking van de gunningsbeslissing in de gelegenheid deze aan te vechten door een kort geding aanhangig te maken bij de Rechtbank Gelderland. In het belang van een snelle en goede voortgang wordt u verzocht om provincie Gelderland tijdig op te hoogte te stellen van het aanwenden van een rechtsmiddel. Door het uitbrengen van een offerte gaat elke Leverancier ermee akkoord dat bovengenoemde termijn van zeven (7) kalenderdagen een vervaltermijn is, en dat het niet uitbrengen van een dagvaarding binnen deze termijn in kort geding zal leiden tot niet-ontvankelijk verklaring van de Leverancier, en verval van iedere aanspraak.

Klachtenprocedure

In afwijking van artikel 9 van de inschrijfvoorwaarden van een externe administratieve broker geldt de volgende bepaling. Het is mogelijk om een klacht in te dienen. Voordat u een klacht indient moet u, indien mogelijk, eerst een vraag stellen voor de Nota van Inlichtingen. U moet duidelijk aangeven dat het een klacht betreft. De voorwaarden voor het indienen van een klacht staan aangegeven in de Klachtenregeling aanbestedingen Gelderland 2013.

Social Return

De provincie Gelderland kent een aantal organisatiedoelstellingen, een daarvan is het bijdragen aan Social Return. Social Return is een aanpak om meer werkgelegenheid te creeren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt door middel van het opnemen van sociale voorwaarden, eisen en/of wensen in inkoop- en aanbestedingstrajecten. Op deze manier leveren opdrachtnemers een bijdrage op het gebied van werkgelegenheid en/of ontwikkeling van mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Er zijn verschillende manieren om invulling te geven aan Social Return. Denk aan het bieden van werkplekken, leerbanen, werkervaringsplekken en stages. Maar ook andere vormen van Social Return zijn welkom, zoals het bieden van of bijdragen aan scholing, begeleiding, geven van gastcolleges of advies aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en/of leerlingen/studenten. Creatieve invullingen die op een andere wijze bijdragen aan de (arbeids-)participatie en/of ontwikkeling van mensen met afstand tot de arbeidsmarkt zijn tevens mogelijk. Voorbeelden hiervan zijn Sociale inkoop (inkopen van diensten of producten bij sociale werkvoorzieningen/sociale ondernemingen) of het creeren van of bijdragen aan maatschappelijke activiteiten/sociale projecten. De Social Return coordinator van provincie Gelderland kan u hierin verder informeren, op weg helpen en ondersteunen. Na gunning zal de Social Return coordinator contact met u opnemen om samen te kijken naar de mogelijkheden.

CO2 resultaten

Provincie Gelderland is gecertificeerd op de CO2 prestatieladder, trede 5. In het kader van deze certificering worden CO2 resultaten gemonitord (waarvoor we de CO2 resultaten van onze leveranciers nodig hebben). Op verzoek van provincie Gelderland moet u op transparante wijze de gevraagde CO2 resultaten verstrekken met betrekking tot uw vervoersbewegingen (voor zover dit relevant is voor uw opdracht en benodigd is voor de berekening van onze CO2 resultaten). Indien u deze CO2 resultaten zelf (nog) niet monitort, moet u deze naar uw beste inschatting verstrekken. We verwachten in ieder geval dat kandidaat kan aangeven welk(e) vervoersmiddel(en) er ingezet zijn voor deze opdracht, of deze CO2 neutraal zijn (of niet) en een globale inschatting van het aantal afgelegde kilometers voor deze opdracht.

Verbod op Russische betrokkenheid

Op basis van het vijfde sanctiepakket van de Europese Unie is het provincie Gelderland niet toegestaan opdrachten te gunnen aan Russische partijen. Provincie Gelderland sluit een leverancier uit indien er sprake is van Russische betrokkenheid. Door het indienen van een offerte verklaart leverancier naar eer en geweten dat er geen sprake is en zal zijn van Russische betrokkenheid bij deze offerte en bij de uitvoering van de overeenkomst. Leverancier verklaart in het bijzonder dat: a) Leverancier geen (rechts)persoon is met een Russische nationaliteit en deze (rechts) persoon (natuurlijke personen, bedrijven, entiteiten of organen) niet gevestigd is in Rusland; b) Leverancier geen rechtspersoon is die voor meer dan 50% eigendom is van een Russische partij zoals hierboven onder a) genoemd; c) Leverancier niet handelt in belang van of op aanwijzing van een Russische partij, zoals bedoeld onder a) en b); Indien de opdracht aan leverancier wordt gegund, bevestigt leverancier door ondertekening van de overeenkomst dat er geen sprake is van Russische betrokkenheid in de hierboven bedoelde zin. Als na ontvangst van de offerte of na gunning van de opdracht uit ons eigen onderzoek blijkt dat (mogelijk) sprake is van Russische betrokkenheid bij de uitvoering van de overeenkomst, dan zal de provincie Gelderland u alsnog verzoeken ondersteunende documentatie te overleggen voor uw standpunt dat geen sprake is van Russische betrokkenheid bij uw onderneming

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur