Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
10 okt 2025Als coördinator bij STIP Heerde ben jij de spil in het werkveld rondom ouderen, mantelzorg en vrijwilligerswerk. Je bent gedreven om een bijdrage te leveren aan de samenredzaamheid en participatie van inwoners. Je zorgt ervoor dat bestaande initiatieven op het gebied van zorg en welzijn goed blijven draaien en ontwikkelt samen met collega's en partners nieuwe activiteiten die bijdragen aan een sterke sociale basis in onze gemeente. Je werkt binnen team Welzijn nauw samen met onder andere ouderenwerk en opbouwwerk. Daarnaast werk je nauw samen met andere collega's binnen STIP en een netwerk van maatschappelijke organisaties.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Coördinator ouderen, mantelzorg en vrijwilligers binnen het sociaal domein bij een gemeente;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een functie binnen het sociaal domein op het gebied van ouderen, mantelzorg of vrijwilligerswerk;
Aantoonbare werkervaring om de verschillende belangen, dilemma's en onmogelijkheden van samenwerkingspartners te herkennen en weet de gemeenschappelijke deler te vinden voor samenwerking en kan dit tijdens het gesprek toelichten;
Aantoonbare werkervaring in het ontwikkelen van activiteiten voor de doelgroep;
Aantoonbare werkervaring met werken in een maatschappelijke organisatie;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een coördinerende functie.
Kandidaat heeft sterke organisatorische en coördinerende vaardigheden.
Kandidaat is initiatiefrijk, verbindend en weet mensen en organisaties bij elkaar te brengen.
Kandidaat kan actief luisteren en doorvragen.
Kandidaat onderscheidt zich door een combinatie van respect, betrouwbaarheid en integriteit.
De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!
We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als een geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.
We zijn omgevingsbewust en ondernemend.
‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.
Dit betekent dat we als organisatie...
In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.
In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.
We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde
De meeste collega’s werken in een ‘’hybride’ vorm thuis en op het gemeentekantoor.
De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 67,60. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 14 oktober 2025 09:00.
De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 22 oktober 2025 09:00.
