Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Coordinator bij STIP Heerde

Eperweg 5, 8181 ET Heerde, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 24 tot 28 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

10 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als coördinator bij STIP Heerde ben jij de spil in het werkveld rondom ouderen, mantelzorg en vrijwilligerswerk. Je bent gedreven om een bijdrage te leveren aan de samenredzaamheid en participatie van inwoners. Je zorgt ervoor dat bestaande initiatieven op het gebied van zorg en welzijn goed blijven draaien en ontwikkelt samen met collega's en partners nieuwe activiteiten die bijdragen aan een sterke sociale basis in onze gemeente. Je werkt binnen team Welzijn nauw samen met onder andere ouderenwerk en opbouwwerk. Daarnaast werk je nauw samen met andere collega's binnen STIP en een netwerk van maatschappelijke organisaties.

Werkzaamheden

  • Je coördineert en versterkt lopende projecten op het gebied van ouderen welzijn, mantelzorg en vrijwilligerswerk
  • Je ontwikkelt en organiseert activiteiten en projecten voor ouderen, mantelzorgers en vrijwilligers in lijn met de ambities van gemeente Heerde
  • Je onderhoudt het netwerk met maatschappelijke partners en zorgt voor verbinding tussen formele en informele zorg
  • Je hebt zicht op de behoeften van de doelgroepen en vertaalt deze naar concrete acties
  • Je monitort de uitvoering van projecten en weet bij knelpunten dit tijdig te signaleren en te zoeken naar adequate oplossingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Coördinator ouderen, mantelzorg en vrijwilligers binnen het sociaal domein bij een gemeente;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een functie binnen het sociaal domein op het gebied van ouderen, mantelzorg of vrijwilligerswerk;
  • Aantoonbare werkervaring om de verschillende belangen, dilemma's en onmogelijkheden van samenwerkingspartners te herkennen en weet de gemeenschappelijke deler te vinden voor samenwerking en kan dit tijdens het gesprek toelichten;
  • Aantoonbare werkervaring in het ontwikkelen van activiteiten voor de doelgroep;
  • Aantoonbare werkervaring met werken in een maatschappelijke organisatie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een coördinerende functie.

Wensen en competenties

Competenties

  • Kandidaat heeft sterke organisatorische en coördinerende vaardigheden.
  • Kandidaat is initiatiefrijk, verbindend en weet mensen en organisaties bij elkaar te brengen.
  • Kandidaat kan actief luisteren en doorvragen.
  • Kandidaat onderscheidt zich door een combinatie van respect, betrouwbaarheid en integriteit.

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Heerde is een kleine gemeente. Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen! We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als een geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten. We zijn omgevingsbewust en ondernemend. ‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld. Dit betekent dat we als organisatie...

In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt. In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.

We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde. De meeste collega's werken in een hybride vorm thuis en op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 28 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 23 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000.
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 14 oktober 2025 09:00.
De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 16 oktober 2025 gepubliceerd op onze website.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 22 oktober 2025 09:00.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur