Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Interim Controller

Johan van Den Kornputplein 10, 9934 EA Delfzijl, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 36 Groningen

Begindatum:

22 aug 2022

Einddatum:

31 dec 2022

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

24 jun 2022

Over de gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!


Opdrachtomschrijving
Samen met je collega controllers, de auditors en de functionaris gegevensbescherming maak je als controller onderdeel uit van het team Concern Control. Eemsdelta is een jonge organisatie in ontwikkeling, waarbij (concern)control als nieuwe entiteit binnen de organisatie is geplaatst. Je komt daarom niet in een gespreid bed terecht en zelfstartendheid is een vereiste om de klus goed uit te voeren. Naast de uitvoering van reguliere controletaken, wordt er van je verwacht dat je actief meedenkt over het positioneren van Control binnen de organisatie. Control wil zich positioneren als sterke tweedelijns functie die proactief en aan de voorkant meedenkt met de organisatie. Wij zoeken een tijdelijke collega die deze uitdaging aan durft te gaan!

Je bent de sparringpartner van, en als het nodig is, de luis in de pels voor de organisatie. Jij hebt als controller een initiërende rol bij het signaleren, analyseren en bespreekbaar maken van (financiële) risico’s en het opstellen van de beheersmaatregelen daarvoor. Je levert een bijdrage aan de uitvoering van project control. Je houdt bij dit alles de kaders en deadlines scherp in de gaten. Verder is Eemsdelta actief bezig met het ontwikkelen van data gedreven werken. Het is van belang dat je hier feeling mee hebt en de organisatie verder kan helpen.

Je bent een vak volwassen gesprekspartner voor je collega controllers, clusterdirecteuren, teammanagers en adviseurs van andere afdelingen. Je adviseert vanuit een breed perspectief, bent effectief, creatief en denkt in mogelijkheden. Je verplaatst je in de adviesvrager en bent in staat om jouw adviesstijl te variëren. Je beantwoordt niet alleen vragen die worden gesteld maar handelt proactief. Je zoekt daarbij op een natuurlijke wijze de verbinding met collega’s en kunt goed in teamverband werken. Je kunt relaties ontwikkelen en bestendigen, zowel binnen als buiten de organisatie. Je bent omgevingsbewust. Politieke sensitiviteit is een belangrijke kwaliteit.

Kandidaatomschrijving

Wat vragen wij:

  • WO-werk- en denkniveau (bijvoorbeeld: Bedrijfseconomie, Bedrijfskunde);
  • Aantoonbare en ruime ervaring als (programma) controller, bij voorkeur in een bestuurlijke omgeving;
  • Werkervaring binnen de publieke sector;
  • Stevige gesprekspartner, in staat zijn om met een brede blik over de grenzen van de teams en clusters heen te kijken;
  • Doortastend zijn en oplossingsgerichte insteek;
  • Analytisch en weet de vertaalslag te maken van cijfers naar een helder en realistisch bedrijfsadvies;
  • Je herkent je in onze kernwaarden: Aantrekkelijk, Betrouwbaar, Dichtbij, Innovatief en Samen.

Interviewplanning

De gesprekken staan gepland voor week 28 (11 t/m 15 juli 2022)

Toelichting op rooster

De opdracht wordt uitgezet voor gemiddeld 24 – 36 uur per week

Dienstencategorie

Financiële diensten: a) Verzekeringsdiensten b) Bankverrichtingen en diensten in verband met beleggingen
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.