Begindatum:
26 feb 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
12Publicatiedatum:
10 feb 2024Over de gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!
Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dicht bij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!
Opdrachtomschrijving
Binnen het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte (BR&BOR) hebben we ruimte voor een assetmanager die voornamelijk als taak heeft om prioritering aan te brengen in de veelheid van opdrachten, taken en werkzaamheden op het gebied van vakgroep Blauw (Civiele kunstwerken, oevers, riolering, waterbodems, etc.) en er bij de medewerkers op toe te zien dat er naar de prioritering wordt gehandeld. Daarnaast heeft de assetmanager zelf ook de verantwoordelijkheid om projecten te leiden en in goede banen te leiden. Daardoor is de assetmanager een belangrijke steun voor de teammanager BR&BOR.
Draagt oplossingen aan bij problemen bij het realiseren van de plannen, ontwikkelt alternatieven en adviseert
Verzorgt de planning en de ramingen
Verzorgt de algehele werkvoorbereiding om civieltechnische werken te kunnen uitvoeren
Begeleidt aanvragen voor vergunningen in het kader van wet- en regelgeving
Adviseert over de te nemen beslissingen aan de hand van wet- en regelgeving, jurisprudentie en gemeentelijk beleid
Stelt rapporten, adviezen, tekeningen en bestek op
Verzorgt de aanbesteding
Verzorgt samen met de directievoerder/toezichthouder de bouwvergaderingen
Verzorgt de projectadministratie, planning en budgetbewaking
Genereert management en bestuurlijke informatie
Voor deze functie gaat onze voorkeur uit naar een collega met:
Een relevante afgeronde HBO opleiding
Aantoonbare ervaring met (Europese) aanbestedingen
Meerjarig ervaring met projectmatig werken
Ervaring in het voorbereiden en uitvoeren van civiele bouwwerken in het bevingsgebied
Aantoonbare werkervaring met burgerparticipatie en interactie met projectbelanghebbenden
Brede kennis van plannen, wet- en regelgeving, (gemeentelijk) beleid en procedures op het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan
Daarbij passen de volgende competenties:
Initiatief
Zelfstandigheid
Planmatig en analytisch
Daadkracht en overtuigingskracht
Communicatief vaardig
Probleemoplossend vermogen
Teamplayer
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
De gesprekken staan gepland op dinsdag 20 februari 2024 (tussen 9:00 – 12:00 uur)
Voor deze opdracht zijn wij op zoek naar 1 assetmanager. De opdracht wordt uitgezet voor gemiddeld 8 - 12 uur per week.
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Algemene Inkoopvoorwaarden Gemeente Eemsdelta.pdf
Algemene Inkoopvoorwaarden leveringen en diensten Samenwerkende Gemeenten 06012015.pdf
Aantoonbaar relevante en afgeronde HBO opleiding
Op CV aantoonbare ruime ervaring met het voorbereiden en uitvoeren civiele bouwwerken (binnen een gemeente)
Weging prijsdeel: 15 %
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht. U geeft concreet aan welke ervaring u heeft als assetmanager binnen een gemeente
Weging: 25 %
Kandidaat beschikt over recente en relevante werkervaring met burgerparticipatie en interactie met projectbelanghebbenden
Weging: 20 %
De kandidaat dient in de afgelopen 5 jaar tenminste 3 jaar relevante werkervaring als projectleider en/of assetmanager te hebben opgedaan
Weging: 15 %
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek worden tijdens dit gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaat omschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
Weging: 25 %