Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland
Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
22 feb 2026Uren per week:
24 - 32Publicatiedatum:
11 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zo’n 1000 collega’s op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.
Opdracht
Als salarisadministrateur ben jij van onschatbare waarde voor onze organisatie. Dankzij jou en de medewerkers van het team Salarisadministratie gebeurt dit tijdig en correct. Jij zorgt ervoor dat salarisadministratie altijd op orde is en fiscale- en salaris technische regelgeving op de juiste wijze toegepast wordt in de praktijk.
Vanwege de overgang naar een nieuwe applicatie voor salarisadministratie (van ADP naar AFAS) en schaduwdraaien ga jij het team tijdelijk ondersteunen bij het:
- maandelijks ruim 1.300 verloningen regelen via ADP.
- verwerken en controleren van alle werknemers- en werkgeversmutaties in het systeem.
- controleren en accorderen van mutaties die betrekking hebben op overwerk, ziekteverzuim, declaraties en inhoudingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel.
2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur.
4. Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van het totale proces met betrekking tot verlonen (Benoem dit duidelijk in het cv).
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met ADP (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (50 punten);
6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van het totale proces met betrekking tot verlonen (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als salarisadministrateur bij een organisatie bestaande uit minimaal 250 fte. (25 punten).
Competenties
Tijdens de interviews zullen we naast jouw vakkennis voornamelijk de volgende competenties toetsen:
Cijfermatig goed onderlegd.
Discreet.
Nauwkeurig werken, ook bij grote hoeveelheden werk.
Functieschaal
Voor deze functie geldt een maximum uurtarief van € 75,- . Dit uurtarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 4 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).