Projectleider overheidsbrede dienstverlening/inrichting sociale raadsvrouw

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Sluit over 8 dagen
80 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De in te huren medewerker ondersteunt projectmatig de doorontwikkeling van het overheidsbrede loket, richt zich op een soepele implementatie richting interne en externe gebruikers, en vervult zowel coördinerende als ondersteunende taken.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Coördineren en bewaken van project- en procesactiviteiten met betrekking tot deelname aan het landelijke onderzoek en de ontwikkeling van overheidsbrede loketten, in samenwerking met het Ministerie van BZK.

  • Opstellen en uitvoeren van communicatie- en implementatieplanning, gericht op het gebruik van het loket door zowel burgers als professionals.

  • Zorgdragen voor tijdige en volledige registratie van loketbezoeken en gebruik van professionele hulplijnen t.b.v. dashboarding en monitoring.

  • Fungeren als intern aanspreekpunt voor overheidsbrede dienstverlening (richting o.a. KCC, interne servicedesks, uitvoering).

  • Op incidentele basis bijdragen aan werkbezoeken, congressen en bijeenkomsten als vertegenwoordiger van het overheidsbrede loket.

  • Meedenken over en helpen opzetten van een direct telefoonnummer voor andere overheids- en uitvoeringsorganisaties (doel en werking in kaart brengen).

  • Administratieve ondersteuning van de sociaal raadsvrouw (o.a. mailboxbeheer, telefonie, planning).

  • Meedenken over het vervolg van de pilot rondom sociaal raadslieden, inclusief advies over een duurzame positionering binnen de organisatie.

Beoogd resultaat
Een goed georganiseerd, vindbaar en functioneel werkend overheidsbreed loket, dat aansluit bij landelijke richtlijnen en lokaal effectief wordt ingezet. Tevens een bijdrage aan de borging van sociaal juridische ondersteuning in de vorm van sociaal raadslieden.

Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met project- of procesmanagement binnen de (semi)publieke sector (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van implementatietrajecten en/of overheidsdienstverlening;

  • Per direct beschikbaar voor minimaal 24 uur gedurende de gehele opdracht;

  • Aantoonbaar bereid om op locatie Gemeente Ede te werken (hybride inzet is mogelijk, maar fysieke aanwezigheid wordt soms vereist( (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met communicatie en implementatie richting burgers en professionals binnen gemeentelijke of overheidsorganisaties (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als aanspreekpunt of vertegenwoordiger namens een organisatie in landelijke samenwerkingen (zoals ministeries of uitvoeringsinstanties) (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met administratieve ondersteuning van sociaal-juridische functies of dienstverlening of vergelijkbaar (zoals sociaal raadslieden) Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten of coordineren van dashboards en rapportages voor monitoring en sturing (Benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van nieuwe werkvormen of pilots en het implementeren daarvan in complexe organisaties (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten).

Competenties

  • Projectmatig werken
  • Organiseren
  • Samenwerken
  • Resultaatgerichtheid
  • Communicatieve vaardigheden
  • Analytisch vermogen
  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit
  • Proactief handelen
  • Flexibiliteit
  • Dienstverlenende houding

Organisatie en team

Gemeente Ede, smaakmakers van de Veluwe
Ede is veelzijdig: wonen, werken, recreëren kent in Ede vele smaken. Van het levendig centrum in de stad Ede tot het gevarieerde buitengebied en de natuur van de Veluwe. Een groot gebied met dorpen en stad. We kijken hoe we inwoners verder helpen door goed te luisteren. En geven duidelijk aan wat we te bieden hebben. Wist je dat we bij onze gemeente de nadruk op voedsel en gezondheid leggen? Tegelijkertijd focussen we met zon 1000 collegas op andere belangrijke zaken. Denk aan het zorgen voor voldoende woningen en het werken aan leefbaarheid en duurzaamheid. Voor iedereen, want iedereen is welkom. Onze samenleving en omgeving is continu in ontwikkeling, wij bewegen mee en kijken vooruit. Dat maakt ons wendbaar en weerbaar.

Achtergrond
In het kader van landelijke samenwerking met het Ministerie van BZK werkt de organisatie aan de ontwikkeling en doorontwikkeling van overheidsbrede loketten. Deze loketten moeten burgers en professionals beter toegang geven tot dienstverlening van de overheid. Voor de coordinatie en ondersteuning van dit traject zoeken wij tijdelijke versterking.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 16 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Max. €80,- . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: : Ja

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Ede mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Ede. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Ede merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur