Contractmanager Sociaal Domein

Gemeente Ede

Bergstraat 4, 6711 DD Ede, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 120,00 24-28 Gelderland

Begindatum:

11 nov 2024

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

24-28

Publicatiedatum:

12 okt 2024

Omschrijving van de opdracht
Als contractmanager zorg jij ervoor dat de afspraken in de contracten worden nagekomen tegen de vooraf afgesproken condities. Je onderhoudt hierover het contact met de leverancier en de organisatie, rapporteert bij afwijkingen en geeft advies over bijsturingmogelijkheden. Je voert evaluaties uit op de (bereikte) inhoudelijke resultaten. Indien nodig geef je hierbij advies vanuit jouw expertise. Het doel en tegelijkertijd ook de uitdaging van contractmanagement zit in het maximaliseren van de contractprestaties door leveranciers en het minimaliseren van de risico’s voor de organisatie. Je scope betreft voornamelijk de contracten die voortkomen uit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning.  Zo draag jij bij aan het vergroten van de realisatiekracht van onze gemeente. 

Verantwoordelijkheden
Voor 24-28 uur per week ben je als contractmanager bezig met het:

  • sturen op contractafspraken en te behalen resultaten

  • adviseren van de contracteigenaar over verlenging of beëindiging van contracten.

  • zorgdragen voor de implementatie van het contract binnen de eigen organisatie en toezien op nakoming van de contractvoorwaarden door de eigen organisatie.

  • zorgdragen voor de risicobeheersing op gebied van wet en regelgeving en op financieel gebied bij nieuwe contractvorming en bij tussentijdse contractwijzigingen.

  • zorgen voor een adequaat meet-, rapportage en sturingsinstrumentarium om inzicht te krijgen op de geleverde prestaties en om zicht te houden op de risico’s en de mogelijkheden voor bijsturing binnen een contract.

  • zorgdragen voor de stroomlijning van het contract tussen de leverancier en onze gemeente, voeren van leveranciersgesprekken over contractresultaten.

  • uitvoeren van inkooptrajecten voor contracten met een opdrachtwaarde beneden € 100.000,-. Voor opdrachten met een opdrachtwaarde boven € 100.000,- geldt dat inkoop- en aanbestedingstrajecten worden uitgevoerd onder regie van een inkoopadviseur. Beneden deze opdrachtwaarde ben jij in staat rechtmatig en volgens het gemeentelijk inkoopbeleid in te kopen.

  • bijdragen aan het professionaliseren van contractmanagement binnen de keten Sociaal Domein, bevorderen van samenwerking tussen stakeholders en onderhouden van contacten met andere contractmanagers.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 11 november 2024 tot en met 1 maart 2025 voor 24-28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Een afgeronde hbo-opleiding aangevuld met relevante opleidingen op het gebied van contractmanagement (bijvoorbeeld bij de NEVI of hieraan gelijk te stellen opleiding).

  • Relevante werkervaring als contractmanager in een gemeentelijke omgeving of bij een aanbestedende dienst.

  • Aantoonbare kennis en ervaring met contractmanagementmethoden, het opstellen van verschillende contractvormen en inzicht in inkoopprocedures.

Wensen

  • Aantoonbare ervaring in het monitoren en bijsturen van aanbiedersprestaties (15%)

  • Aantoonbare ervaring met het uitvoeren van inkooptrajecten voor contracten met een opdrachtwaarde beneden € 100.000,- (15%)

  • Gezien de aard van de werkzaamheden hebben wij de voorkeur voor een kandidaat op detacheringsbasis (loondienst of via een payrollconstructie) en niet op ZZP-basis (50%)

  • Minimaal 2 jaar werkervaring als contractmanager in het sociaal domein in een gemeentelijke omgeving (20%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.