Vergunningverlener Algemene Plaatselijke Verordering (APV) en Bijzondere Wetten (BW)

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 - 36 Flevoland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

6 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Omschrijving van de opdracht
Je bent verantwoordelijk voor het zelfstandig coördineren van het volledige proces van vergunningverlening en krijgt de ruimte om dit proces van a tot z te doorlopen. Dit is van toepassing op de vergunningen op basis van de APV en de VFL (zoals de exploitatievergunning en de evenementenvergunningen), maar ook aanvragen met betrekking tot de Alcoholwet en de wet Bibob. Ook signaleer je knelpunten, doe je verbetervoorstellen en ben je de vakinhoudelijke sparringpartner voor onze collega’s. In deze functie krijg je tevens de ruimte om een bijdrage aan een stevige aanpak op het gebied van ondermijning te leveren, zo draag je bij aan een veiliger Dronten met als doel dat criminelen geen voet aan de grond kunnen krijgen.

Let op: kosteloze overname na 12 maanden heeft de voorkeur voor de gemeente. 

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten; 

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als vergunningverlener APV binnen een gemeentelijke organisatie;

  4. Aantoonbaar het vermogen om structuur aan te brengen in complexe situaties binnen het vakgebied vergunningverlening en APV, benoem een voorbeeld in het cv;

  5. Aantoonbare werkervaring in het creëren van overzicht en het maken van een planning waarbij je nauwkeurig deadlines en termijnen bewaakt, benoem een voorbeeld middels een referentieopdracht;

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener APV binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het coachen en begeleiden van (junior) collega's (15 punten);

  3. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van integrale veiligheidskunde of bestuurskunde (10 punten);

  4. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na minimaal 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (10 punten);

  5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de Alcoholwet en de Wet Bibob binnen een gemeentelijke organisatie (20 punten);

  6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de ketensamenwerking binnen het taakveld evenementen (samenwerking met organisatoren, diensten, andere afdelingen) binnen een gemeente (15 punten).

Competenties

  • Digitaal vaardig;

  • Organisatievermogen;

  • Communicatief sterk;

  • Klantgericht;

  • Teamplayer;

  • Werken onder druk met deadlines;

  • Oplossingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma - di - wo - do - vr

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025 vanaf 09.15 uur tot 14.15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Dronten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Dronten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur