Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jeugdgids

De Rede 1, 8251 ER Dronten, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 Flevoland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In verband met de tijdelijke afwezigheid van een aantal collega's zijn wij op zoek naar een jeugdgids. Ben jij een zelfstandig werkende jeugdprofessional met een analytische blik en een passie voor het in kaart brengen van de hulpvraag van de jeugdige/het gezin, EN zsm beschikbaar, dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken een interim collega die ons team tijdelijk komt versterken. Vanuit de gemeentelijke toegang is het onze taak om de hulpvraag van de jeugdige/het gezin in kaart te brengen en waar nodig te verwijzen naar hulp. Daarnaast voeren de gidsen jeugd regie op complexe casussen, dit om de ingezette hulp goed afgestemd te houden op de hulpvraag. Hierbij heb je altijd aandacht voor de veiligheid van het kind. Je kerntaak voor deze opdracht zal zijn: het oppakken van casussen die op de wachtlijst staan en/of het waarnemen van lopende casussen. Je werkt vanuit de gemeentelijke organisatie. Je komt tijdelijk in een team te werken met 18 gidsen jeugd. Het team wordt ondersteunt door 3 gedragsdeskundigen, een juridische kwaliteitsmedewerker, een coordinator jeugd en de manager.

Werkzaamheden:

  • Het analyseren van de vraag van kinderen, hun ouders en andere belanghebbenden. Daarbij heb je altijd aandacht voor de veiligheid van het kind;
  • Informatie verstrekking, advisering, consultatie (zowel aan ouders, kinderen als aan professionals, bijvoorbeeld school, maatschappelijke partners, zorgaanbieders en huisarts);
  • Het in samenspraak met betrokkenen zo nodig komen tot een passend hulpverleningsaanbod, waarbij helder wordt welke ondersteuning zal worden ingezet en met welk doel;
  • Het afstemmen en betrekken van collegas (van andere wetten) binnen het sociaal domein;
  • Het verwerken van informatie in het registratiesysteem en het bewaken en bijhouden van deze informatie;
  • Regiefunctie op het proces (opstellen routeplan, evalueren van de resultaten uit het routeplan).

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting maatschappelijk werk of pedagogiek;
  • In het bezit van een geldige SKJ registratie (Beschrijf de datum en SKJ registratienr. duidelijk in het cv);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de jeugdhulpverlening;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdgids en/of consulent jeugd binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van regie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Aantoonbaar in het bezit van rijbewijs B en beschikking over een auto (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met de sociale kaart van Dronten en de Dronter Koers (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Aantoonbare werkervaring met het programma Mens Centraal/Regiesysteem (benoem dit expliciet in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Brede kennis en ervaring mee op het gebied van veiligheidsvraagstukken, gezinssystemen, pedagogiek, ontwikkelingspsychologie, pedagogiek en psychologie.

Competenties

  • Overtuigingskracht
  • gestructureerd vragen verhelderen en duidelijke grenzen stellen
  • Sterk in het innemen van de juiste positie binnen een complex speelveld
  • werken vanuit een systemische benadering en altijd oog voor het geheel
  • komen met de gezinnen tot een passend advies en weet dit advies te motiveren en onderbouwen
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden

Organisatie en team

Dronten is een dynamische en ambitieuze gemeente, gelegen in het hart van Flevoland, waar rust en ruimte hand in hand gaan met innovatie en ontwikkeling. Met haar groene landschappen en bruisende dorpskernen is Dronten een plek waar gezinnen, ondernemers en natuurliefhebbers zich thuis voelen. Gemeente Dronten staat voor innovatie, inclusiviteit en het bouwen aan een toekomstbestendige gemeenschap richting 2050. Waar we nu op ruim 44.000 inwoners zitten, willen we in 2050 richting de 60.000 inwoners gegroeid zijn. Onze visie is gebaseerd op de principes van midden in de samenleving staan, verbinden, dienstverlenend zijn, vertrouwen, en werken aan gemeenschappelijke opgaven. De lijnen zijn kort en bij alles wat we doen gaan we voor toegevoegde waarde en verbetering. Een lerende organisatie: dat willen wij zijn en uitdragen. We staan open voor feedback en geven onze medewerkers de ruimte om te ontwikkelen.

Je komt tijdelijk in een team te werken met 18 gidsen jeugd. Het team wordt ondersteunt door 3 gedragsdeskundigen, een juridische kwaliteitsmedewerker, een coordinator jeugd en de manager.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 28 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 25 juli bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten;
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 15 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 16 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 22 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur