Strategisch Communicatieadviseur Regioplan (de gezondste regio Achterhoek)

Raadhuisstraat 2, 7001 EW Doetinchem, Nederland

Sluit over 10 dagen
16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

20 jun 2025

Opdrachtgever

Lever jij graag een waardevolle bijdrage aan de veranderbeweging in de Achterhoek van ‘zorgen voor’ naar preventie en eigen regie van inwoners over hun gezondheid?

Ben je van mening dat communicatie hierbij essentieel is?

Denk je strategisch, ben je ondernemend en werk je graag flexibel? En houd je van samenwerken?

Dan krijg je wellicht veel energie van de rol van strategisch communicatieadviseur voor regioplan de Gezondste regio!

Met veel enthousiasme werken we binnen het regioplan De Gezondste Regio Achterhoek aan het stimuleren van de gezondheid van Achterhoekers. En om de zorg in de Achterhoek toegankelijk, kwalitatief goed en betaalbaar te houden. Het regioplan omvat vier themalijnen (Gezond leven en preventie, Veerkrachtig ouder worden, Mentaal gezond, Prettig werken in zorg en welzijn) en kent een breed scala aan betrokken organisaties. Communicatie en inwonersparticipatie spelen een cruciale rol bij het realiseren van de benodigde veranderingen die deze transformatie met zich meebrengt. We zijn daarom op zoek naar een strategisch communicatieadviseur die – samen met de programmamanager en de diverse betrokkenen binnen het regioplan – het huidige basis plan van aanpak voor de integrale communicatieaanpak herijkt en implementeert.

Opdracht

Wat je gaat doen:

  • Je speelt als strategisch communicatieadviseur een belangrijke en onafhankelijke rol in het ontwikkelen van een overkoepelende communicatiestrategie die de verschillende initiatieven binnen het regioplan verbindt, de boodschap helder overbrengt naar diverse doelgroepen en bijdraagt aan een breed draagvlak.
  • Je houdt de regie op de plannen en uitvoering van een aantal marketing- en communicatieprojecten en pakt deze proactief op. Daarbij maak je zelf, in samenwerking met diverse andere communicatieadviseurs uit partner organisaties, alle communicatiemiddelen, zoals nieuwsbrieven en berichten voor uiteenlopende on- en offlinekanalen.
  • Je coördineert hiernaast ook een publiekscampagne met en voor inwoners.
  • Je werkt nauw samen met inwoners, communicatieadviseurs uit partnerorganisaties, het kernteam (regiocoördinator van de acht gemeenten, regiomanager Sociaal Domein van Menzis, programmaregisseur de Gezondste Regio van 8RHK ambassadeurs, de vier themacoördinatoren van de centrale thema’s van het Regioplan, programmamanager van het regioplan) en de regiegroep (de bestuurlijk trekkers van de vier themalijnen van het regioplan).
  • Je werkt onafhankelijk in het netwerk van zorg- en welzijnsorganisaties, gemeenten en zorgverzekeraar / zorgkantoor. Technisch ben je gepositioneerd bij de mandaathoudende gemeente Doetinchem, waarbij je een opdrachtrelatie hebt met de teamleider Beleid en Maatschappij.

Je resultaten in de eerste periode zijn:

  • Herijking van het communicatieplan met inwonersparticipatie als basis (inclusief doelen, met overkoepelende communicatiestrategie, doelgroepen, kernboodschappen, communicatiekanalen, samenwerking, planning en budget)
  • Communicatiematrix en roadmap voor de uitvoering
  • Afspraken voor voortgangsbewaking, uitvoering en effectiviteit van de communicatie

Vereisten / knock-outcriteria (selectie door flextender)
1. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel;
2. Aantoonbare werkervaring met strategische communicatievraagstukken;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor;
4. Aantoonbare werkervaring met storytelling en inwonersparticipatie;
5. Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender
6. Per direct beschikbaar voor gemiddeld 16 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen.

Selectiecriteria
7. Aantoonbare werkervaring als sparringpartner op stategisch niveau (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met netwerksamenwerking (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
9. Kandidaat voegt een duidelijk plan van aanpak toe aan de inschrijving, van maximaal 2 A4, het plan van aanpak dient geschreven te worden door de kandidaat zelf en moet voldoen aan onderstaande punten (50 punten).


Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. Geef ook een toelichting waaruit blijkt dat u aan onderstaande vereisten voldoet. 

Plan van aanpak
Stel naast het CV en motivatie ook een beknopt plan van aanpak (maximaal 2 A-4) op. Meer informatie hieronder. 

De kandidaten die voldoen aan de eisen worden worden voorgelegd aan de gemeente Doetinchem. De plannen van aanpak worden beoordeeld door het beoordelingsteam. De drie kandidaten waarvan het plan van aanpak het beste aansluit bij de opdracht worden uitgenodigd voor het interview.

Het plan van aanpak wordt beoordeeld op de volgende aspecten:

  • Je omschrijft hoe je tot de communicatiestrategie en -plan komt. Ook omschrijf je hoe je deze implementeert in samenwerking met verschillende stakeholders. 
  • Je neemt een grove tijdlijn op waarin je aangeeft hoe jij tot de genoemde 'resultaten in de eerste periode' komt. Benoem maximaal vijf risico’s en geef aan hoe jij deze gaat beheersen.

Uit het plan van aanpak blijkt:

  • Welke aspecten je belangrijk acht om tot de gewenste veranderbeweging binnen een netwerksamenwerking te komen.
  • Hoe je bepaalt welke actoren en doelgroepen, inclusief inwoners hierbij betrokken dienen te worden. 
  • Dat je overkoepelend denkt en verbindingen legt tussen verschillende communicatielijnen.

Tijdens het interview presenteer je het plan van aanpak (5 tot 10 minuten) en stellen wij hier vragen over. Verder verkennen wij in het interview samen met jou of je met jouw persoonlijkheid, kennis en competenties aansluiten bij de opdracht.

Competenties
Zie gestelde eisen eerder in de tekst.

Benodigd aantal professionals
1.

 Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie Van de kandidaten die voldoen aan de eisen, ontvangen wij het plan van aanpak. cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De Van de kandidaten die voldoen aan de eisen, ontvangen wij het plan van aanpak. kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.

Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in een functieschaal met uurtarief van maximaal €90,00 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer / werk-werkverkeer en parkeerkosten.. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
- De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
- Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 25 juni 2025. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 26 juni 2025  gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 1 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur