Kwartiermaker / Opgavemanager

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 10 dagen
16 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

20 jun 2025
Kwartiermaker Uitvoeringsagenda Dienstverleningsvisie – Gemeente Arnhem

Doel van de opdracht
De gemeente Arnhem is op zoek naar een kwartiermaker die de gemeentelijke dienstverleningsvisie vertaalt naar een concrete en gedragen uitvoeringsagenda. Deze uitvoeringsagenda vormt het kader voor de uitvoering van de visie binnen de organisatie en richting de inwoners van Arnhem. Na het opstellen is het ook de verantwoordelijkheid van de kwartiermaker om de implementatie van deze agenda binnen de organisatie aan te jagen en te begeleiden.

Resultaatgebieden en eindproducten
  • Een uitvoeringsagenda waarin:
    • De visie is vertaald naar concrete, haalbare en meetbare doelen op zowel gemeentebreed als clusterniveau.
    • De benodigde maatregelen zijn uitgewerkt in termen van processen, middelen, houding en gedrag.
    • Een tijdspad en financiële doorvertaling zijn opgenomen.
    • Heldere monitoring- en evaluatie-instrumenten zijn voorgesteld.
  • Initiatie en begeleiding van de implementatie van de uitvoeringsagenda binnen de gemeentelijke organisatie, waarbij aansluiting wordt gezocht op al lopende ontwikkelingen en verbetertrajecten.
  • Coördinatie, aansturing én (waar van toepassing) uitvoering van onderdelen van de uitvoeringsagenda, in nauwe samenwerking met medewerkers van de organisatie en externe partners.

Werkzaamheden en aanpak
  • Inventariseren van de huidige situatie: bestaande doelen, lopende initiatieven, successen en verbeterpunten.
  • Vertalen van de dienstverleningsvisie  en de inventarisatie naar doelen, inspanningen en randvoorwaarden.
  • Betrekken van medewerkers en externe partijen om draagvlak te creëren en inzichten op te halen.
  • Adviseren over en realiseren van implementatiestrategieën.
  • Zorg dragen voor (en samenwerken aan) communicatie rondom het proces.
  • Initiëren en inhoudelijk voorbereiden interne werksessies en overlegmomenten.

Samenwerking en organisatiecontext
  • De opdrachtgever is de clustermanager Wijken & Dienstverlening.
  • De kwartiermaker werkt nauw samen met:
    • Een interne adviseur die 24 uur per week aan dezelfde opdracht werkt. De gezochte kwartiermaker heeft binnen de opdracht een leidende rol;
    • Een ambtelijke werkgroep, bestaande uit de genoemde interne adviseur, bestuursadviseurs en een communicatieadviseur.
    • Een ambtelijke klankbordgroep met vertegenwoordigers van verschillende afdelingen.
    • Externe partijen, waaronder wijkplatforms en belangenorganisaties, voor afstemming en toetsing.

Gevraagde kennis en ervaring
  • Aantoonbare ervaring met strategische en operationele vertaling van dienstverleningsvisies binnen een overheidsorganisatie.
  • Ervaring met verandertrajecten en implementatie van uitvoeringsagenda’s of verbeterprogramma’s.
  • Vaardig in het verbinden van mensen, enthousiasmeren en aanzetten tot actie.
  • Vermogen om zowel op strategisch niveau te denken als pragmatisch te handelen.
  • Proactieve, resultaatgerichte aanpak met focus op samenwerking en realisatie.

 
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur