Adoptie/Change consultant Microsoft365

Stationsplein 1, 2611 BV Delft, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 36 Zuid-Holland

Begindatum:

2 mrt 2025

Einddatum:

2 sept 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 jul 2024

Doelstelling
Het doel van deze Offerteaanvraag is het afsluiten van een Overeenkomst met één (1) dienstverlener ten behoeve van de inhuur van een Adoptie/Change consultant Microsoft365.

Organisatie
Gemeente Delft (en de aan haar gelieerde onderdelen, zoals o.a. OBS, Werkse en Museum Prinsenhof) treedt op als Aanbestedende Dienst in deze aanbestedingsprocedure. Voor informatie over Gemeente Delft kunt u terecht op de website van Gemeente Delft, te weten www.delft.nl.

Omschrijving werkzaamheden
De implementatie van Microsoft365 binnen Gemeente Delft is recent afgerond. Dit project had als opdracht om een aantal randvoorwaarden voor hybride werken te implementeren en om de werkplek toekomstbestendig te maken.

De focus lag met name op de technische implementatie en een adoptietraject wat heeft gezorgd voor acceptatie en in de basis kunnen werken met de nieuwe tools (met name Teams, SharePoint en OneDrive). Daarnaast zijn er basisafspraken gemaakt over wat je waar doet en zijn er basis governance afspraken gemaakt.

Er ontstaat nu steeds meer behoefte aan ondersteuning op het gebied van informatiebeheer rond Microsoft365 in combinatie met het zaaksysteem Djuma maar ook de door de organisatie gebruikte procesapplicaties.

We zijn op zoek naar een ervaren Adoptie/Change consultant Microsoft365 die ons hierbij kan ondersteunen.

Taken en werkzaamheden die hierbij horen zijn:

  • Vaststellen sponsoren/ doelgroepen en invullen verandermanagement binnen Gemeente Delft;

  • Vertalen van de ontwikkelingen/ roadmap met betrekking tot Microsoft365 (in relatie tot informatiebeheer) naar bruikbare oplossingen;

  • Analyseren van vraagstukken/ knelpunten in relatie tot Microsoft365 en informatiebeheer;

  • Ontwikkelen en implementeren van een adoptieprogramma Microsoft365;

  • Advisering met betrekking tot inregelen van structurele ondersteuning/ beheer met betrekking tot informatiebeheer;

  • Bewaken van de samenhang/ raakvlakken tussen de lopende en toekomstige initiatieven en projecten rondom Microsoft365 / informatiebeheer/ de werkplek.

Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat (U dient aan te geven of u volledig aan te gestelde eisen voldoet door de vragenlijst op het Aanbestedingsplatform volledig in te vullen)

  • Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor gemiddeld 36 uur per week vanaf 2 september 2024;

  • Vormvereiste: Inschrijver mag maximaal één kandidaat voorstellen via één CV met één motivatiebrief. Inschrijver dient één CV en motivatiebrief van de aangeboden kandidaat toe te voegen in de map 'mijn documenten' en/of bij de betreffende vraag op het aanbestedingsplatform. Het CV dient uit maximaal drie (3) pagina’s te bestaan en dient voorzien te zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Aanbestedende dienst houdt zich het recht voor om deze referentie daadwerkelijk na te gaan;

  • Kennis en expertise: Uit het CV en motivatiebrief (en indien uitgenodigd het gesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar (middels opleidingen, cursussen, werkervaring, voorbeeldprojecten) beschikt over (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):

    • Minimaal afgeronde hbo opleiding Bedrijfskunde, Informatietechnologie, Verandermanagement of vergelijkbaar;

    • Minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen acht (8) jaar met adoptie/ change consultant op het gebied van Microsoft365;

    • Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met adviezen in complexe overheidsomgevingen met meerdere/tegengestelde belangen in de afgelopen vijf (5) jaar;

    • Minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met het werken als consultant in complexe projecten met meerdere/tegengestelde belangen in afgelopen vijf (5) jaar.

  • Optioneel maximaal uurtarief: €100,- inclusief reis- en verblijfskosten en exclusief BTW.

  • Competenties: Uit de door u ingediende stukken en het gesprek blijken minimaal de onderstaande competenties, die voor deze functie als zeer belangrijk worden bevonden (het is ter beoordeling aan de gemeente Delft of hieraan wordt voldaan, inschrijver dient in de in te leveren documenten daarom duidelijk op onderstaande punten in te gaan):

    • Samenwerken;

    • Omgevingsbewustzijn;

    • Resultaatgerichtheid;

    • Proactief en communicatief sterk;

    • Teamplayer;

    • Analytisch vermogen;

    • Klantgericht;

    • Overtuigingskracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.