Financieel adviseur

Croonstadtlaan 111, 3641 AL Mijdrecht, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 jun 2025

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Deze ambities maken we waar door een intensieve samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, partners in de gemeente, het college en de raad. Team Financiën heeft een belangrijke rol hierin.

Omschrijving van de opdracht
De opdracht bestaat uit het gezamenlijk met de andere financieel adviseurs opstellen van de planning en control producten. Meer concreet ga je je bezighouden met het financieel adviseren van de bedrijfsvoering teams. Je adviseert teams als, informatiebeheer en automatisering, mens en organisatie, communicatie, veiligheid, facilitair bij het budgetbeheer. Daarnaast adviseer je de budgethouders voor het opstellen van de begroting en de tweede bestuursrapportage. Ook ben je verantwoordelijk voor het bijhouden van de begrotingswijzigingen. Je beantwoordt hulpvragen over uitputting van budgetten en adviseert op de financiële onderdelen van bestuurlijke voorstellen uit de bedrijfsvoering. De opdracht is volbracht als het begrotingsproces en de tweede bestuur rapportage zijn samengesteld en zijn vastgesteld door de gemeenteraad.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur of financieel controller;

  3. Aantoonbare werkervaring met begrotingswijzigingen (benoem dit duidelijk in het cv) ;

  4. Aantoonbare werkervaring met adviseren aan budgetbeheerders;

Gunningscriteria (weging)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van financiën of accountancy (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met planning en control producten voor een overheidsorganisatie (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur bij een gemeente (30 punten);

  4. Aantoonbare kennis van BBV en IV3 (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan) (10 punten).

Competenties

  • Communicatief;

  • Daadkrachtig;

  • Zelfstandig.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag tot en met vrijdag.

Planning
De bij voorkeur fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025 en/of donderdag 26 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 23 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast gedurende de opdracht inclusief een eventuele verlenging. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur