Vergunningverlener Omgevingswet

gemeente De Fryske Marren

Herema State 1, 8501 AA Joure, Nederland

Sluit over 8 dagen
95 32-36 Friesland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

20 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het team vergunningen, toezicht en handhaving behandel je vooroverleggen en aanvragen omtrent omgevingsvergunningen. Als vergunningverlener houd je de regie in dit proces van a-z.

Verantwoordelijkheden:

  • Je beoordeelt aanvragen aan de wettelijke bepalingen van de Omgevingswet, waarbij het zwaartepunt ligt bij het bouw en ruimtelijke ordeningsdeel

  • Je coördineert de integrale vergunningverlening.

  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt de gemeente bij de afhandeling hiervan.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen;

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding, relevant binnen het vakgebied;

  • Je hebt minimaal twee jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie op het gebied van vergunningverlening (omgevingsvergunningen/ruimtelijke procedures);

  • Je voldoet aan de VTH kwaliteitscriteria.

Wensen en competenties

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
Gewicht van kwaliteit: 75 %
Gewicht van prijs: 20 %

Wensen

  • Je hebt aantoonbare ervaring in het schrijven van stukken;
    Gewicht: 40 %

  • Kennis over het werkgebied binnen gemeente De Fryske Marren is een pré.
    Gewicht: 60 %

Competenties

  • Je beschikt over technisch inzicht en analytisch vermogen.

  • Je bent een teamspeler.

  • Je hebt oog voor kwaliteit.

  • Je bent bestuurlijk sensitief.

  • Je steekt je handen graag uit de mouwen.

  • Je bent communicatief vaardig.

  • Do kinst de Fryske taal ferstean of wolst dit leare (je kunt het Fries verstaan of je wilt dit leren).

Organisatie en team

Binnen het team vergunningen, toezicht en handhaving

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken vinden plaats op vrijdag 12 september in de ochtend.

Gesprek
Als Inschrijver in de top is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, 2 x 6 maanden

Uurtarief
Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 95,00

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2025 tot en met 31 maart 2026 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

ZZP
Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) en BV’s met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur