Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior adviseur Vastgoed en Grondzaken

Soestdijkseweg Zuid 173, 3721 AH Bilthoven, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
100 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zoeken een gedreven en kundige Beleidsadviseur / Jurist Grondzaken om ons Grondzaken en Vastgoedteam te versterken. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het verstrekken van advies op basis van grondbeleid, het behandelen van complexe juridische vraagstukken en conflicten, het bijdragen aan contractonderhandelingen, en het ontwikkelen van beleid met betrekking tot onder andere restgroen.

Kandidaat heeft affiniteit met juridische aspecten van grondzaken. Verwacht wordt dat kandidaat ervaring heeft met praktische uitvoering van gemeentelijk grondbeleid en daarin zelfstandig kan opereren. Ervaring met werken in de regio Utrecht/Utrechtse Heuvelrug, waaronder De Bilt, geldt als een pre.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van vastgoedkunde, planologie, bestuurskunde of land- en vastgoedbeheer;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als adviseur grondzaken binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met zelfstandig uitvoeren van uitgifte- en verwervingsdossiers;
  • Uurtarief maximaal 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten en fee Flextender;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar ervaring aantoonbare werkervaring als senior adviseur of beleidsmedewerker grondzaken binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van bestuurlijke stukken zoals college- of raadsvoorstellen, informatiebrieven of memo's binnen het domein grondzaken of vastgoed (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling of -uitvoering op het gebied van gemeentelijk grondbeleid en samenwerking met RO/Financien (20 punten);
  • Beschikbaar per 23 juli of eerder voor 32 uur per week voor de duur van de opdracht (15 punten);
  • Minimaal 2 dagen per week op locatie in De Bilt aanwezig te zijn, waarbij donderdag een van deze dagen is (15 punten).

Competenties

  • Analytisch en procesmatig sterk
  • Bestuurlijk sensitief en helder in schriftelijke communicatie
  • Praktisch ingesteld, schakelt gemakkelijk tussen beleid en uitvoering
  • Teamspeler met gevoel voor eigenaarschap en samenwerking
  • Zelfstandig, besluitvaardig en communicatief vaardig

Organisatie en team

Het is goed werken voor de inwoners, organisaties en bedrijven in de zes dorpen die samen onze gemeente vormen. We weten dat we elkaar nodig hebben om de gemeente De Bilt leefbaarder, groener, duurzamer en ondernemender te maken. Om het voor de 42.000 mensen nog fijner te maken om hier te wonen, te werken en te recreeren. Mensenwerk dus. Onze ongeveer 250 medewerkers laten zich elke dag weer inspireren door de wensen en ontwikkelingen in Bilthoven, De Bilt, Groenekan, Maartensdijk, Hollandsche Rading en Westbroek. Steeds vaker werken wij binnen een netwerk van inwoners en bedrijven, dat zelf zaken voor elkaar kan krijgen. Mensen, middelen en technieken slim aan elkaar knopen: dat is onze kracht. Door meer en betere samenwerking binnen de organisatie en met externe partners: dat is de werkelijke innovatie in onze manier van werken. Meer informatie vindt u op de pagina Onze organisatie.

We zoeken een gedreven en kundige Beleidsadviseur / Jurist Grondzaken om ons Grondzaken en Vastgoedteam te versterken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn online en gepland op donderdag 17 juli 2025 van 11:30 uur tot 13:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). De gemeente vraagt van de opdrachtnemer bij het contract onder leiding en toezicht dat ze gebruik maken van een G-rekening. (Bij NEN-gecertificeerde ondernemingen 25% en bij niet NEN-gecertificeerde ondernemingen 55%).

Het in de offerte vermelde uurtarief dient inclusief de reiskosten te zijn van woon-werkverkeer. Indien het reizen per auto noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht dan vergoedt de gemeente De Bilt maximaal 0,30 (bruto) per kilometer. Het betreft een zogenaamde netto-netto vergoeding. Het declareren van zakelijke kilometers moet altijd vooraf zijn afgestemd met de opdrachtgever.

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 11 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 11 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 14 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur