thumbnail
thumbnail

Integratiecoach Statushouders (vervanging zwangerschapsverlof)

Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland

Sluit over 4 dagen
€ 60,00
24 tot 32 Friesland

Begindatum:

21 okt 2024

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

24 tot 32

Publicatiedatum:

1 okt 2024

Omschrijving van de opdracht

Jij gaat:

  • als integratiecoach de statushouders begeleiden bij hun start in de gemeenten;

  • samen met hen werken aan het bevorderen van de zelfredzaamheid en het wegwijs worden in de samenleving;

  • nauw samenwerken met de consulenten nieuwkomers en de collega’s van Dokwurk;

  • hulp bieden bij de verhuizing van het AZC naar de woning in de gemeente;

  • wekelijkse maatschappelijke begeleiding aanbieden voor de duur van 1 jaar gericht naar zelfredzaamheid op verschillende leefgebieden;

  • een inloopspreekuur aanbieden voor de statushouders die na het 1e jaar begeleiding nog af en toe ondersteuning nodig hebben bij vragen;

  • begeleiding aanbieden naar het bevorderen van de financiële zelfredzaamheid;

  • de voortgang bewaken en onderhoudt contacten;

Jij hebt:

  • een MBO opleiding;

  • affiniteit met de doelgroep;

  • de volgende competenties: communicatieve vaardigheden, resultaatgericht, klantgericht, betrokken, motiverend, zelfstandig;

  • een rijbewijs en eigen vervoer;

  • en signalerende rol en verwijst indien nodig door naar de daarvoor aangewezen betrokken collega/samenwerkingspartner en je kunt omgaan met weerstand

Dit is je team:
Als beleidsmedewerker Participatiewet maak je deel uit van het team ‘Beleid Sociaal Domein’. Dit team richt zich op het sociaal domein en op het brede terrein van leefbaarheid.

Voor dit team geldt dat beleidsadvisering een belangrijk onderdeel is van de taken. Deze medewerkers ondersteunen en adviseren bestuurders en zijn voor de collegeleden een klankbord. Een andere belangrijke taak is het faciliteren en soms mede-organiseren van ontwikkelingen in de samenleving. 

Beleid wordt ontwikkeld voor leefbaarheid en sociaal domein. Bij leefbaarheid bevorderen we sport en beweging, onderwijs, kunst en cultuur, jeugd- en jongerenwerk, welzijn en we beheren de gemeenschapsgebouwen

Binnen het sociaal domein ontwikkelen we beleid voor de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO), de Participatiewet, jeugdzorg, laaggeletterdheid, inburgering, armoedebeleid, schuldhulpverlening, publieke gezondheid en de visie op zorg, evenals het welzijn van ouderen en ondersteuning van mantelzorg. Binnen dit team valt ook het behandelen (afhandelen) van subsidieaanvragen, de opvang van vluchtelingen en Oekraïners en de dorpencoördinatie.

Samen werken we aan een sterkere, gezondere en welvarendere gemeenschap. Als lid van ons team krijg je de kans om een belangrijke bijdrage te leveren aan het verbeteren van het leven van onze inwoners en de ontwikkeling van onze gemeente als geheel.

Over Dantumadiel
Dantumadiel is een plattelandsgemeente in het noordoosten van Fryslân, met 19.000 eigenzinnige, authentieke inwoners en 11 kernen. Onze gemeente kenmerkt zich door weidse vergezichten en unieke natuur. Wij streven ernaar dat onze inwoners kunnen wonen in een omgeving waar ze gelukkig zijn. Samen met onze inwoners en ondernemers bouwen we aan een gemeente die dichtbij, toegankelijk en benaderbaar is.

Over de organisatie
Dantumadiel is een compacte organisatie met korte lijntjes en veel samenwerking tussen collega’s van verschillende teams. Je krijgt veel eigen verantwoordelijkheid en werkt aan afwisselende projecten. We trekken op met collega-gemeenten, provincie en andere partijen om onze ambities waar te maken. En vooral: we kijken naar elkaar om en kunnen op elkaar rekenen. Wij geloven in de kracht en het talent van onze vakmensen, van jonge starters tot door de wol geverfde professionals. We willen jong talent met nieuwe ideeën en frisse blikken de ruimte geven om zich te ontwikkelen tot stevige professionals. Als een jonge, ambitieuze organisatie die stappen wil maken, bieden we volop ruimte om te ontdekken, je te ontwikkelen en anderen te coachen in hun ontwikkeling.

Verantwoordelijkheden
Zie opdracht omschrijving.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 21 oktober 2024 tot en met 1 mei 2025 voor 24 tot 32 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.

  • Affiniteit en/of ervaring met de doelgroep

Wensen

  • Affiniteit met de doelgroep statushouders (65%)

  • Ervaring in het begeleiden naar zelfredzaamheid (20%)

  • Prijs (15%)

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Jan de Vries via 06 36 51 04 90 / opdrachtoverheid@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur

Ben jij de Integratiecoach Statushouders (vervanging zwangerschapsverlof) die deze organisatie zoekt?