Hynsteblom 4, 9104 BR Damwâld, Nederland
Begindatum:
2 jun 2025Einddatum:
31 aug 2025Uren per week:
28Publicatiedatum:
13 mei 2025Opdracht omschrijving
Jij gaat:
Als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer actief betrokken zijn bij mensen die zich in uiteenlopende situaties bevinden. Of het nu gaat om het overzien van schulden, moeite hebben om financieel rond te komen of geconfronteerd worden met dreigende woninguitzetting en/of energieafsluiting. Het werkterrein van schulddienstverlening is breed en divers.
Onderdeel van de functie is het managen van budgetten en het opstellen van plannen om financiële rust te brengen. Ook handel je meldingen en aanvragen voor MSNP en WSNP af met jouw scherpe blik. Je begrijpt dat er achter elk dossier een persoonlijk verhaal schuilgaat en zoekt oplossingen die passen bij de unieke situatie.
Om de situatie te begrijpen, voer je intakegesprekken met klanten. Het nauwkeurig registeren van gegevens en het bewaken van de voortgang is ook onderdeel van jouw dagelijkse werk. Daarnaast onderhoud je contact met andere teams en externe partijen. Jij bent de schakel die casuïstiek van het gebiedsteam afstemt en zo nodig overdraagt of overneemt.
In deze rol werk je samen met verschillende sociale partners, collega’s binnen het sociaal domein, zorgverzekeraars, energiemaatschappijen en woningbouwverenigingen om tijdig in contact te komen met de betrokkenen.
Kortom: als Consulent Schulddienstverlening/budgetbeheer ben je de professional die concrete stappen zet, menselijke verhalen begrijpt en praktische oplossingen biedt in de wereld van schuldhulpverlening.
Jij hebt:
HBO werk- en denkniveau;
kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP) en bent bekend met de kwaliteitseisen vanuit de NVVK;
competenties zoals verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid;
een klant- en kwaliteit gerichte houding en kunt omgaan met tegengestelde belangen;
ervaring met het werkveld Sociaal domein;
een goed cijfermatig inzicht;
de kwaliteit om met tegenstrijdige belangen om te gaan;
kennis en ervaring met werken in Stratech;
een rijbewijs en eigen auto.
Verantwoordelijkheden
zie opdracht omschrijving
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 juni 2025 tot en met 31 augustus 2025 voor 28 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd, maximaal 3 x voor telkens maximaal 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kennis van de actuele wet- en regelgeving (WGS en WSNP)
Ervaring met werken met Stratech
Rijbewijs en eigen auto
Wensen
Je beschikt over de competenties verantwoordelijkheid, communicatieve vaardigheid en nauwkeurigheid (30%)
Ruime ervaring in budgetbeheer/schulddienstverlening/vroeg signalering (40%)
Ervaring met het werken met Suite4SociaalDomein, Suite4Sociale Regie en Stratech (30%)