Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Informatiemanager

Gemeente Bunnik

Singelpark 1, 3984 NC Odijk, Nederland

Sluit over 6 dagen
110 18-24 Utrecht

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

15 dec 2025

Uren per week:

18-24

Publicatiedatum:

12 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Bunnik mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Bunnik. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Organisatie
Gemeente Bunnik is een veelzijdige en ambitieuze gemeente die zich graag als een krachtige partner opstelt in regionale netwerken. Al onze medewerkers leveren hun bijdrage aan de Bunnikse kwaliteit in een groene, gezonde en slimme regio. Dat doen wij aan de hand van het collegeprogramma ‘Bunnik bouwen voor elkaar’ waarin voor de komende jaren de belangrijkste opgaven voor gemeente Bunnik staan geformuleerd.

Werken bij gemeente Bunnik betekent steengoed zijn in je vak. We worden geïnspireerd en uitgedaagd door de rol van de lokale overheid in het midden van de samenleving. We durven nieuwe wegen te bewandelen, houden van aanpakken en kunnen snel inspelen op relevante geluiden in onze samenleving. In dialoog zoeken we naar oplossingen. Dat doen we met inwoners, ondernemers en de partners in de regio.

Opdracht
Jij bent onze expert als het gaat om informatievoorziening, informatiestromen en informatiebehoefte van gemeente Bunnik. Je adviseert en begeleidt de organisatie bij het optimaliseren van de informatievoorziening in een veranderende omgeving. Daarbij heb je een prominente rol bij het bepalen van de informatiestrategie, het maken van informatieplannen en in de projecten. Daarnaast neem je deel aan gezamenlijke overleggen met collega-beleidsadviseurs van andere gemeenten in de regio en de professionals van de RID-Utrecht en RAZU. Je bent actief in het opbouwen en onderhouden van relatienetwerken bij de overheid en andere relevante sectoren in de IT-wereld. Je vervult een actieve rol binnen een regionaal programma informatievoorziening bij de RID-Utrecht. Ook ben je hierin de verbindende schakel voor je Bunnikse collega’s. Tot slot initieer je de ontwikkeling van beleid en instrumenten ter ondersteuning van de veranderingen, bijvoorbeeld door middel van een projectplan, informatiearchitectuur en sturingsinformatie.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk en Fee externe partij;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager bij een gemeentelijke organisatie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als informatiemanager (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met informatie- en procesmanagement bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met accounthouderschap van gemeenschappelijke regelingen (licht dit duidelijk toe in het cv) (10 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met intergemeentelijke samenwerking binnen een gemeentelijke regio (benoem hier van minimaal 1 voorbeeld in het cv) (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke advisering binnen het vakgebied informatie in de afgelopen 7 jaar (15 punten).

Competenties

-     Je kunt direct volledig zelfstandig werken en het gemeentebestuur adviseren;

-     Je bent breed inzetbaar op het vakgebied informatie;

-     Je kunt de juiste prioriteiten stellen en je doet wat nodig is;

-     Je kunt inschatten wat bestuurlijk of anderszins aandacht nodig heeft;

-     Je staat stevig in de schoenen;

-     Je blijft zich comfortabel voelen als duidelijkheid ontbreekt;

-     Je kunt verbindingen leggen tussen verschillende invalshoeken van het vakgebied informatie, je hebt een brede blik;

-     Je zoekt samenwerking met partners en durft daarbij ook zaken uit handen te geven;

-     Je bent organisatie- en bestuurlijk sensitief;

-     Je bent sociaal- en communicatief vaardig, zowel mondeling, als schriftelijk;

-     Je hebt oog voor jouw collega’s.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt flexibel vervuld, dat wil zeggen in nader overleg met elkaar worden de werkdagen bepaald. Hybride werken is mogelijk.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 24 juni van 14.00 uur tot 18.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er
De aanbestedende dienst eist een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur