Regisseur Inburgering

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 75,00 32-32 Gelderland

Begindatum:

13 mei 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32-32

Publicatiedatum:

24 apr 2024

Opdracht omschrijving
Sinds enkele weken zijn er nieuwe inburgeraars naast de reguliere huisvesting in gemeente Brummen gevestigd op de Doorstroomlocatie de Michaelshoeve te Brummen. Om deze nieuwe inwoners goed te kunnen begeleiden en het proces van inburgering zo goed mogelijk te laten  verlopen, hebben we op korte termijn behoefte aan ondersteuning van het team bij het inzetten van de inburgeringstrajecten. 

Verantwoordelijkheden
Je ondersteunt  en stimuleert de inburgering plichtige inwoners tijdens het inburgeringsproces van maximaal 3 jaar. Nadat de inwoner is gehuisvest in de gemeente Brummen en het traject van de maatschappelijke begeleiding is gestart, kom jij als Regisseur Inburgering in beeld. Je start met een brede intake van de asiel- of gezinsmigrant. Je brengt de persoonlijke situatie in kaart en neemt de leerbaarheidstoets af. Op basis hiervan maak je met de inwoner een persoonlijke PIP (Plan Inburgering en Participatie) op.

In dit plan is o.a. opgenomen welke van de drie leerroutes (B1-, Zelfredzaamheid- of Onderwijsroute) de inburgeraar gaat volgen. Vervolgens meld je de inwoner aan bij de samenwerkende taalaanbieders. Tijdens het inburgeringsproces monitor je de voortgang van de ingezette leerroute en PIP, en weet je de inwoner waar nodig te ondersteunen. Je bewaakt de resultaten van het PIP en stuurt zo nodig bij. Je zorgt voor rapportages en registraties in systemen, o.a. in  Suite4SociaalDomein en het DUO inburgeringsportal.

Indien er signalen zijn dat de inburgeraar niet voldoet aan de inspanningsverplichting, draag je zorg voor handhaving. Sanctionering is een uiterst redmiddel en preventie verdient de voorkeur.

Je hebt een integrale blik, die er voor zorgt dat de inwoner zo snel mogelijk mee kan doen in de maatschappij. Je weet de potentiële mogelijkheden, talenten, maar ook de belemmeringen goed in beeld te brengen. Je werkt in nauwe verbinding met collega's en partners binnen het maatschappelijk (sociaal) domein. 

Beschikbaarheid
De kandidaat is vanaf medio mei beschikbaar tot en met 31 december 2024. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • Aantoonbare ervaring met het ondersteunen en begeleiden van inwoners met een diversiteit aan culturen en achtergronden.

  • Up-t-date kennis door opleiding én ervaring van de werkwijze van de uitvoering van de Nieuwe Wet Inburgering en Participatie wet.

  • HBO Werk- en denkniveau

Wensen

  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een rol ten behoeve van Inburgeraars waarbij taken werden uitgevoerd als: - Het voeren van de brede intake; - Het afnemen van de leerbaarheidstoets; - Het opstellen van het Plan Inburgering en Participatie; - Het monitoeren van de inburgeringstrajecten; - Het begeleiden van de statushouders richting werk; - Het afhandelen van de aanvragen voor de bijzondere bijstand. Beoordelingskader: Ervaring sluit voldoende aan (1 punt) Ervaring sluit goed aan (3 punten) Ervaring sluit uitstekend aan (5 punten) (40%)

  • Kennis én ervaring met het werken in Suite4SociaalDomein en het DUO inburgeringsportal (25%)

  • Aanvullende trainingen op het gebied van: Gespreksvoering, methodisch werken, training m.b.t. de doelgroepen. Beoordelingskader: Aanvullende opleidingen en trainingen sluiten voldoende aan (1 punt) Aanvullende opleidingen en trainingen sluiten goed aan (3 punten) Aanvullende opleidingen en trainingen sluiten uitstekend aan (5 punten) (20%)

  • Een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur Recht, Maatschappelijk werk, HRM, Social work; Beoordelingskader: Opleiding sluit voldoende aan (1 punt) Opleiding sluit goed aan (3 punten) Opleiding sluit uitstekend aan (5 punten) (10%)

  • Gemeente Brummen hecht waarde aan een goede werk-privé balans en is een voorstander van duurzaam reizen voor woon-werk verkeer. Hybride werken hoort zeker tot de mogelijkheid, maar gezien de aard van de functie zal grotendeels op en op korte afstand van de locatie worden gewerkt. We wensen de reisafstand zoveel mogelijk te beperken bij voorkeur tot maximaal 55 km enkele reis. Beoordelingskader: Reisafstand is meer dan 55 km enkele reis (1 punt) Reisafstand is tussen de 35-55 km (3 punten) Reisafstand is minder dan 35 km (5 punten) (5%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.