Medewerker reintegratiesubsidies

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 7 dagen
75 28 Gelderland

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

8 sept 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

7 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Achtergrond van de opdracht
De Gemeente Arnhem zet zich actief in om inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt te ondersteunen bij het vinden of hervatten van werk. Binnen het team Werk & Inkomen werken regisseurs die verantwoordelijk zijn voor de inzet van diverse re-integratie-instrumenten. Om deze inzet administratief en juridisch correct te verwerken, is het subsidiebureau verantwoordelijk voor de afhandeling van de bijbehorende subsidieaanvragen.

Het subsidiebureau bestaat uit een team van vijf medewerkers. Ter ondersteuning van dit team zijn wij op zoek naar een ervaren medewerker re-integratie subsidies die snel en zelfstandig inzetbaar is.

Omschrijving van de werkzaamheden
Als medewerker re-integratie subsidies draag je zorg voor de administratieve en inhoudelijke afhandeling van subsidieaanvragen die via de regisseurs binnenkomen. Het gaat hierbij voornamelijk om aanvragen gericht op de inzet van loonkostensubsidies voor inwoners die onder de Participatiewet vallen.

Je werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Ontvangen en registreren van subsidieaanvragen die per e-mail binnenkomen.

  • Controleren van de volledigheid en rechtmatigheid van aanvragen aan de hand van wet- en regelgeving.

  • Opvragen van ontbrekende gegevens bij de verantwoordelijke regisseurs.

  • Opstellen van beschikkingen en het verwerken van de bijbehorende betalingen in de gemeentelijke systemen.

  • Correct administreren van het subsidieverloop in Suite.

  • Verwerken van mutaties en uitvoeren van herberekeningen bij wijzigingen in de situatie van de klant.

  • Signaleren van knelpunten en bijdragen aan verbeteringen in het proces.

Je werkt nauw samen met je collega’s binnen het subsidiebureau en stemt regelmatig af met de regisseurs Werk & Inkomen.

Gevraagde kennis en ervaring
Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met onderstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt.

  • Aantoonbare ervaring met het verwerken van loonkostensubsidies binnen een gemeentelijke context.

    • 1 jaar ervaring (10 Punten)

    • 2-3 jaar ervaring (15 Punten)

    • +3 jaar ervaring (20 Punten)

  • Ervaring met gemeentelijke subsidieverlening in het sociaal domein

    • 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 2/10 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 4/10 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 6/10 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 8/10 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 10/10= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

  • Aantoonbare ervaring met het werken in het systeem Suite voor Sociaal Domein in de afgelopen 3 jaar is vereist.
    15 Punten

  • Je kunt zelfstandig werken en weet prioriteiten te stellen bij piekbelasting.

  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals de Participatiewet).

  • Nauwkeurigheid, gevoel voor processen, analyseren en goede communicatieve vaardigheden zijn essentieel.
    15 Punten

Persoonskenmerken

  • Proactief en zelfstandig, maar ook gericht op samenwerking.

  • Dienstverlenende houding.

  • Accuraat en kwaliteitsgericht.

  • Flexibel in denken en doen.

Let op!: Deze opdracht is helaas niet geschikt voor de inzet van een ZZP'er vanwege de Wet DBA - Het zijn werkzaamheden die direct onder leiding en gezag vallen, tevens zijn de werkzaamheden een vast onderdeel van de bedrijfsvoering. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur