Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
31 dec 2026Publicatiedatum:
17 okt 2025Naast allerlei lopende projecten werkt gemeente Bronckhorst aan een aantal nieuwe ontwikkelingen op het gebied van zowel werklocaties als de woningbouwontwikkeling. De ene keer komt het initiatief vanuit de markt, de andere keer ligt de regie bij de gemeente.
Als strategisch planeconoom ben je gekoppeld aan een aantal projecten. Je werkt zelfstandig de business case uit en onderhandeltdaarover met partijen. Het doel is een zo optimaal mogelijke afstemming van ruimtelijke en sociaaleconomische ambities met de beschikbare financiële middelen. Vanzelfsprekend met aandacht voor politieke, financiële en maatschappelijke haalbaarheid en risicomanagement. Met je professionele en brede blik zorg je ervoor dat jouw adviezen praktisch, integraal en uitvoerbaar zijn binnen wettelijke kaders en gemeentelijke regelgeving.
Werkzaamheden:
Je adviseert (in financiële zin) bij herstructurerings- en ontwikkelingsplannen en gebiedsontwikkeling vraagstukken.
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van kosten/baten analyses, haalbaarheidsonderzoeken en (plan-)kostenberekeningen.
Je bent integraal verantwoordelijk voor het opstellen en actualiseren van grondexploitaties, bewaakt deze en signaleert tijdig kansen en risico's.
Je stelt berekeningen op ten behoeve van het kostenverhaal in anterieure overeenkomsten.
Je onderhandelt met marktpartijen en/of publieke partijen over gebiedsontwikkelingen, exploitatieovereenkomsten en gronduitgiftes.
Je beoordeelt mogelijke (strategische) grondaankopen en begeleidt de totstandkoming van overeenkomsten en besluitvorming.
Je toetst (nieuwe) initiatieven van derden en maakt afspraken over (de hoogte van) het kostenverhaal en bijbehorende zekerheden.
Je levert een bijdrage aan het opstellen van beleid binnen de gemeente zoals de Nota Kostenverhaal. Je zorgt voor de financiële onderbouwing en financiële monitoring daarvan.
Je geeft input bij beleidsdocumenten, zoals de omgevingsvisie, Nota grondbeleid en de strategische visies.
Je adviseert het gemeentebestuur, projectleiders en management over de financiële impact van ruimtelijke plannen.
Een maximum uurtarief van € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee (20 punten);
Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch planeconoom en/of senior projectleider grondzaken (20 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een binnen de overheid (20 punten);
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau (20 punten).
Resultaatgericht werken;
Samenwerken;
Overtuigen;
Organiseren.
Werken bij één van de mooiste en grootste plattelandsgemeenten van Nederland! De gemeente Bronckhorst is een moderne en open organisatie. Wij springen in op de ontwikkelingen in de samenleving en gaan uit van de kracht van onze inwoners en ondernemers. De maatschappij is altijd in beweging. Dat maakt ons werk heel afwisselend. We werken samen met verschillende partijen, van inwoners, buurten, verenigingen, ondernemers tot andere overheden. Altijd kijken we hoe we goede plannen kunnen ondersteunen. Vanuit een positieve houding. Want we geloven erin dat wat goed is moet kunnen. Met trots d’r an, zeggen we.
Maak de sprong naar Bronckhorst
Het liefst werk je natuurlijk bij een organisatie waar je je thuis voelt en waar je mogelijkheden ziet. En waar jij je persoonlijk kunt ontwikkelen. Daar zorgen wij voor bij de gemeente Bronckhorst. We hebben een lerende cultuur. Voor opleiding, ontwikkeling en experimenteren is veel ruimte. Onze organisatie heeft de perfecte grootte. Groot genoeg voor allerlei mooie regelingen, voorzieningen en verschillende soorten functies. En klein genoeg om de meeste collega’s te kennen en een hechte club te vormen. Samen maken we Bronckhorst, en samen zijn we ook Bronckhorst!
Werken voor Bronckhorst
Uitdagingen genoeg in Bronckhorst! Ons takenpakket groeit. Ons beleid moet met de tijd mee, maar bovenal willen we doen wat we beloven. Op veel vakgebieden zoeken we daarom (extra) collega’s. Zodat wij onze inwoners en ondernemers goed kunnen betrekken en al het werk snel en verzorgd kunnen oppakken. Help je mee?
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 29 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands;
Minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).