Begindatum:
12 jun 2023Einddatum:
17 nov 2023Uren per week:
8Publicatiedatum:
26 mei 2023Een aantal jaren geleden verdween de bieb uit de Hoge Vucht. Veel bewoners en organisaties vonden dit heel erg jammer. Een plek om elkaar te ontmoeten en je te ontplooien wordt gemist. Inmiddels is er een breed besef dat zo’n plek juist in de Hoge Vucht van grote toegevoegde waarde kan zijn.
Daarom is in het bestuursakkoord ‘Dichtbij doen, samen sterk vooruit’ opgenomen dat de bibliotheek terug moet komen in de Hoge Vucht. En wel zo snel mogelijk.
Het afgelopen jaar heeft de Wijkraad Hoge Vucht, ondersteund door het Urban Living Lab onderzoek gedaan naar de behoeften van wijkbewoners. Ze hebben vele gesprekken gevoerd, bijeenkomsten georganiseerd en hebben diverse busreizen georganiseerd naar andere ‘moderne bibliotheken’. Duidelijk is dat een ‘bieb 4.0’ veel meer is dan een plek met boeken.
Voor bewoners is het erg belangrijk dat de nieuwe bibliotheek écht van de wijk wordt. Dat mensen zich er thuis voelen, makkelijk binnenlopen en ook zin hebben om mee te doen aan (de organisatie van) activiteiten. Graag samen met professionals, die een fundament kunnen bieden in de voorziening.
Het is de bedoeling dat de procesbegeleider samen met bewoners en experts van organisaties de volgende stap zet. Het doel is om tot een besluit te komen over een realistisch en gedragen plan voor de realisatie van de bieb.
Je taken als procesbegeleider zijn om samen met hen:
We zijn op zoek naar een senior project/procesbegeleider die termen als ‘co-creatie, resultaatgericht werken en gelijkwaardigheid’ echt in de praktijk kan brengen
Jij hebt:
Verder ben je:
Je werkt in opdracht van de bestuurlijk opdrachtgevers van het programma Verbeter Breda, gericht op kansengelijkheid en een verbonden stad.
Je werkt nauw samen met collega’s van de afdelingen cultuur, onderwijs, wijkzaken en Verbeter Breda. Samen met deze collega’s werk je het proces voor de komende maanden uit.
Naast de verantwoordelijkheid voor de realisatie van het project, ben je ook verantwoordelijk voor de projectbeheersing op het gebied van: tijd, geld, kwaliteit, informatie, organisatie en risico.
Je werkt in een complexe (bestuurlijke) omgeving met veel interne- en externe relaties.
Je werkplek bepaal je steeds zelf. Je kan terecht op verschillende plekken in de wijk, op het stadskantoor en je kunt deels ook thuis werken.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen één werkdag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.