Begindatum:
1 okt 2022Einddatum:
1 apr 2023Uren per week:
28Publicatiedatum:
21 sept 2022Projectleider Verbeter Breda
6 maanden, 24-28 uur per week
Het programma Verbeter Breda
Onderzoek laat zien dat er in Breda een kloof is tussen bewoners, die groeit. Bredanaars die het goed hebben krijgen het steeds beter, Bredanaars die het minder goed hebben krijgen het steeds slechter. Verbeter Breda is een programma dat zich richt op het bevorderen van kansengelijkheid en het tegengaan van tweedeling in de stad. Het is een programma voor de lange termijn, tot 2040, dat zich nu in de laatste maanden van de kwartiermakersfase bevindt.
Het programma in wording wordt tijdelijk aangestuurd door een programmateam dat bestaat uit professionals en bewoners, onder leiding van burgmeester Paul Depla. Het programma wordt ontwikkeld door een klein team van kwartiermakers bij de gemeente.
Wegens het vertrek van 1 van de kwartiermakers zoeken we per direct tijdelijke versterking.
We zoeken
Een projectleider, die zich onder andere bezig houdt met het Actieplan Verbeter Breda en met de alliantie ‘een Leefbaar inkomen’.
Het Actieplan richt zich op het mogelijk maken van plannen uit de stad die dit jaar concreet bijdragen aan het tegengaan van tweedeling in de buurten. De gemeente heeft hier geld voor beschikbaar gesteld.
De ‘alliantie ‘een Leefbaar inkomen’ bestaat uit bewoners en organisaties en werkt de komende maanden aan een uitvoeringsplan om de doelen van Verbeter Breda op dit onderwerp te kunnen realiseren.
De werkzaamheden
Waar nodig help je samen met collega’s actief in de wijken bewoners(groepen) hun plannen te concretiseren, steun je ze bij hun zoektocht naar mogelijkheden om plannen te realiseren en beoordeelt subsidieverzoeken aan de hand van de gestelde criteria.
Je denkt mee over de realisatie van plannen van bewoners uit de wijken van Verbeter Breda na 2022 en de wijze waarop dit in het meerjarig uitvoeringsprogramma Verbeter Breda komt.
Je maakt voortgangsrapportages over het Actieplan en deelt de voortgang met de raad in oktober ‘22 en januari ’23.
Je volgt de ontwikkelingen in de alliantie ‘een Leefbaar inkomen’ en fungeert als verbindingsofficier tussen de trekkers van de alliantie en de gemeentelijke deskundigen op dit onderwerp. Je stemt af met gemeentelijke collega’s die op andere allianties actief zijn en je helpt om te komen tot een integraal voorstel voor de gemeentelijke inbreng in het meerjarig uitvoeringsprogramma Verbeter Breda.
Wij vragen (eisen):
Per direct beschikbaar
Minimaal afgeronde HBO opleiding;
Minimaal 5 jaar werkervaring bij een grote gemeente in het sociaal-economisch domein
Ervaring met / netwerk op het terrein van arbeidsmarkt, bedrijfsleven en inkomensondersteuning
Een netwerk onder relevante bedrijven, ondernemers en instellingen in Breda
Ervaring met projectmatig werken
Doorpakker, oog voor bewoners, samenwerker, communicatief vaardig
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.