Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Breda
Logo van Gemeente Breda

Procescoördinator

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 20 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

19 dec 2025
Opdracht tarief 250Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Procesmanager SRBT-woontafel

24 uur | Breda | Wonen | Salarisschaal 12
Aanpakker met hart voor wonen in de regio
Betrokken en ervaren procesmanager, die houdt van doorpakken.

Wonen & de regio
De Stedelijke Regio Breda - Tilburg (SRBT) is een samenwerkingsverband van negentien gemeenten, vier waterschappen en de provincie Brabant. De SRBT werkt samen met corporaties en marktpartijen aan het realiseren van de ambities van de Woondeal en de Woontafel.
De woontafel van de SRBT werkt samen met gemeenten, provincie, corporaties en marktpartijen aan het realiseren van de ambities van de Woondeal. Deze afspraken gaan over (het versnellen van) woningbouw, betaalbaarheid, huisvesting van aandachtgroepen, duurzaamheid en leefbaarheid. Voor deze samenwerking zoeken wij een ervaren Procesmanager, die zich richt op het maken en bewaken van afspraken over wonen in de regio.

Wat ga je doen?

Als procesmanager SRBT-woondeal ben je de spil in het proces van afstemming en besluitvorming. Je zorgt dat alle betrokken partijen – gemeenten, provincie, corporaties en marktpartijen – op één lijn komen en dat afspraken helder, haalbaar en gedragen zijn. Je:

  • Organiseert en faciliteert bestuurlijke overleggen aan de Woontafel.
  • Zorgt voor het vertalen van regionale woonopgaven naar concrete bestuursopdrachten en afspraken.
  • Bewaakt de voortgang van bestuursopdrachten en gemaakte afspraken en rapporteert hierover.
  • Creëert draagvlak en stimuleert samenwerking tussen partijen.
  • Je bent een verbinder en procesbewaker: je initieert, motiveert en zorgt dat afspraken niet alleen worden gemaakt, maar ook worden nagekomen.

Eisen

  • Minimaal hbo+ werk- en denkniveau.
  • Ruime ervaring met procesmanagement en bestuurlijke samenwerking.
  • Aantoonbare kennis van het speelveld Wonen, zowel de maatschappelijke opgaven als de beleids- en wetsontwikkelingen op landelijk, provinciaal en lokaal niveau.
  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van ruimtelijke ordening, politicologie of bestuurskunde.
  • De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als procesbegeleider of coördinator, gericht op het vakgebied RO/Wonen/regionale samenwerking.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met bovenstaande in de context van regionale samenwerking, het netwerk of een procesmatige rol bekleden (in verband met de SRBT-woondeal samenwerking en de uitwerking daarvan).
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden.
  • Akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant.
  • De kandidaat overschrijdt met het tarief niet de Wet Normering Topinkomens (€ 250 per uur).
  • De kandidaat levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar proces- en projectleiderschap met sterke verbindende kwaliteiten van ten minste vijf jaar op het gebied van Wonen/ regionale samenwerking. (10 Punten)
  • De kandidaat heeft kennis van de ontwikkelingen op het gebied van Wonen, zowel de maatschappelijke opgaven als de beleids- en wetsontwikkelingen op landelijke, provinciale en lokale niveaus. (10 Punten)

Competenties

  • Netwerker & verbinder
  • Goede bestuurlijke/politieke antenne
  • Oog voor belangen provincie/ gemeenten en corporaties en Rijk
  • Sterke communicatieve vaardigheden en een verbindende houding.
  • Bewezen gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
  • Verwacht capaciteitsbeslag

Organisatie en team

Waar jij en je collega's het verschil maken

Je bent werkzaam voor de SRBT-regio. Samen met collega's van gemeenten en corporaties binnen de SRBT-regio, maar ook met Rijk en de provincie zorg je ervoor dat belangrijke ambities uit de Woondeal en de daaraan gekoppelde bestuursopdrachten ook daadwerkelijk gerealiseerd worden. Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie ten aanzien van de monitoring en naleving van de gemaakte afspraken.
Jouw aanstelling verloopt via de gemeente Breda, maar je bent werkzaam voor de gehele regio. In jouw rol wordt je het ambtelijk boegbeeld van de SRBT Woontafel.

Werken voor de SRBT-regio. Dat geeft meer dan voldoening.

  • Werken aan één van de grootste opgaven van Nederland.
  • Een dynamisch regionaal netwerk, waarin je écht impact en het verschil maakt.
  • Hybride werken en een goede werk-privébalans.

Breda brengt het samen

Bij Gemeente Breda vinden we het belangrijk dat iedereen zich welkom voelt. We moedigen je aan om jezelf te laten zien, je ideeën te delen en voor jezelf op te komen. In onze organisatie is er begrip en aandacht voor iedereen. Iedere collega brengt iets unieks mee. Jouw kennis, ervaring en persoonlijkheid maken het verschil; voor jezelf, je team én de stad.
Breda is de tiende stad van Nederland, met grote maatschappelijke opgaven. Hier is veel te doen én je mag hier veel doen. We pakken die opgaven samen aan. Dan doen we met lef, betrokkenheid en een scherp oog voor resultaat. Je krijgt de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen en het initiatief te pakken. Gemeente Breda brengt het samen. Dus stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo jezelf én onze stad vooruit.

Gespreksinformatie

De datum 9 januari 2026 is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: ja

Hybride: Hybride werken en een goede werk-privébalans.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Betreft een functie in schaal 12 (CAO Gemeenten).

Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd.

De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr