Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Procescoördinator

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

20 okt 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

30 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Kwartiermaker Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming West-Brabant

Het sociaal domein in West-Brabant is volop in beweging. In de regio werken we samen aan een toekomstbestendige kind- en gezinsbescherming, waarin veiligheid, vakmanschap en samenwerking centraal staan voor gezinnen en huishouden van 0-100. Voor de verdere realisatie van het Toekomstscenario Kind- en Gezinsbescherming zoeken wij een kwartiermaker die zich naast een reeds gestarte kwartiermaker richt op twee van de drie actielijnen van het Toekomstscenario: het opzetten van een Regionaal Netwerk van Expertise en verrijkend vakmanschap. Door de recent gestarte kwartiermaker is al een plan van aanpak geschreven op de beide actielijnen.

Wat ga je doen?

Als kwartiermaker ben je een verbinder en aanjager van verandering. Je werkt aan de opbouw van een duurzaam netwerk waarin kennis, expertise en samenwerking samenkomen. Je zorgt dat professionals in de regio beter toegerust zijn om samen te werken aan veiligheid en effectieve hulp aan gezinnen en huishoudens van 0-100 jaar (met en zonder kinderen). Je werkt nauw samen met gemeenten, stevige lokale teams (SLT's), gecertificeerde instellingen en andere netwerkpartners en bestaande expertise teams.

Je realiseert het Regionaal Netwerk van Expertise (RNE) in de waarschijnlijke vorm van een Multi-expertteam door bestaande initiatieven zoals het Interventieteam MDA++, RET, Kr8collectief (WBO) en het Regionaal VeiligheidsTeam (RVT in WBW) te verbinden.

  • Je brengt regionale expertise samen en zorgt voor structurele verbinding met stevige lokale (wijk)teams (SLT's).
  • Je bouwt voort op bestaande plannen en relevante documenten en bereidt de start van het expertise netwerk in Q1 2026 voor.
  • Je organiseert en leidt een regionale werkgroep met deelnemende gemeenten om concrete afspraken te maken over het implementeren van de acties in opgestelde het plan van aanpak
  • Je versterkt vakmanschap door methodieken zoals de Veiligheidskaart, Top3-methodiek en gedeelde verklarende analyse te borgen binnen de SLT's en het expertise netwerk en werkt hierin samen met partners vanuit Veilig Thuis en Spring Jeugd.
  • Je inventariseert binnen de gemeenten in West-Brabant de stand van zaken om de uitgangspunten van het Toekomstscenario gefaseerd te kunnen gaan implementeren.

Eisen

  • Je hebt een HBO+ / WO werk- en denkniveau (dit moet blijken uit het CV).
  • Je hebt minimaal twee jaar aantoonbare ervaring binnen het sociaal domein en binnen de overheid.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met regionale samenwerkingen en veranderprocessen (dit moet blijken uit het CV).
  • Je bent bekend met het Toekomstscenario Kind- en gezinsbescherming en de Hervormingsagenda Jeugd (dit moet blijken uit het CV).
  • Je hebt kennis van het sociaal domein en bovengenoemde methodieken.
  • Je hebt kennis van de sociale kaart binnen regio West-Brabant.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt bij voorkeur meer dan vijf jaar ervaring binnen het sociaal domein en binnen de gemeentelijke overheid.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal vijf jaar ervaring met regionale samenwerkingsverbanden.

Competenties

  • Je bent een strategische denker met een sterk verbindend vermogen.
  • Je weet partijen met uiteenlopende belangen samen te brengen en hebt ervaring met complexe verandertrajecten.
  • Je bent communicatief sterk.
  • Je bent organisatorisch sterk en weet structuur aan te brengen.
  • Je bent omgevingsbewust en weet hoe je moet schakelen tussen verschillende partners, beleid en uitvoering.
  • Je bent een netwerker die makkelijk contact legt en onderhoudt.
  • Je bent een teamplayer en aanpakker.

Organisatie en team

Wie zijn wij?

Je werkt in opdracht van het bestuurlijk overleg GR GIA en ambtelijk opdrachtgeverschap gemeente Breda. Je werkt samen met gemeenten, lokale teams, gecertificeerde instellingen, de Raad voor de Kinderbescherming en andere betrokken organisaties. Samen zetten we stappen naar een toekomst waarin gezinnen en huishoudens sneller, beter en integraler geholpen worden.

Gespreksinformatie

De datums 13 en 14 oktober zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Wat bieden wij?

  • Een opdracht van 24 uur per week van 1 oktober 2025 tot 1 juli 2026.
  • Een dynamische werkomgeving met betrokken partners binnen de regio West-Brabant.
  • Ruimte om te bouwen aan een vernieuwende aanpak binnen het sociaal domein.
  • Samenwerking met een ervaren kwartiermaker en een breed netwerk van professionals.

VOG: Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53.

WNT: De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur