Kwartiermaker I-ambities

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

17 mrt 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Kwartiermaker I-ambities SED
Kwartiermaker I-ambities gezocht voor SED!

Intro:
Het Sociaal Economisch Domein (SED) van de Gemeente Breda streeft naar één sociaal domein. Om deze beweging verder te brengen is het MT-SED op zoek naar een kwartiermaker voor drie maanden. De kwartiermaker gaat de I-ambities t.a.v. informatisering en data van het sociaal domein richten, inrichten en laten uitvoeren.

De kwartiermaker vervult de opdracht in overleg met de afdeling Regie Data & Informatie (RDI). Deze afdeling is onderdeel van het domein Bedrijfsvoering van de gemeente Breda. De door het Sociaal Economische Domein gevraagde RDI-capaciteit moet integraal worden afgewogen. De kwartiermaker speelt een cruciale rol in het creëren van de juiste voorwaarden en structuren om de I-ambities van het Sociaal Economische Domein te realiseren.

Wat ga je doen?
De kwartiermaker ontwikkelt vanuit het Sociaal Economische Domein de vijf vastgelegde I-ambitielijnen:

  • Ketenoverstijgend (samen) werken in- en extern.

  • Inwonerportalen en digitale dienstverlening.

  • Procesoptimalisatie met technologie.

  • Datagedreven sturen en werken.

  • Continuïteit bedrijfsprocessen waarborgen.

De kwartiermaker heeft als hoofdtaak om in drie maanden:

  • De ambities en projecten binnen de ambitielijnen te prioriteren, concretiseren en op te starten.

  • De inzet op de ambitielijnen onderling te prioriteren.

  • De opdrachtgevers rol te vervullen t.a.v. de vijf ambitielijnen.

  • De deskundigheid rond de ambitielijnen binnen het Sociaal Economisch Domein te bevorderen en borgen.

  • Een structuur voor te stellen en in te richten om het proces vanuit het Sociaal Economisch Domein te borgen, inclusief de onderdelen die de kwartiermaker vervult.

De kwartiermaker moet ontwikkelingen kunnen aanjagen. Aan de voorkant liggen de exacte doelen en verwachtingen rond de opdracht nog niet geheel vast. De kwartiermaker krijgt de opdracht om de basis te leggen voor de toekomstige werkwijze.
Een afvaardiging van MT-SED is opdrachtgever van de kwartiermaker. Hier rapporteert de kwartiermaker aan.

Wat vragen wij?

  • Minimaal een hbo-werk- en -denkniveau.

  • Ruime ervaring in informatisering en datagedreven werken in het sociaal domein.

  • Ervaring als opdrachtgever van I-projecten in het sociaal domein.

  • Ervaring in het werken bij een gemeente.

  • Een sterke mens- en samenwerkingsgerichtheid houding, je bent communicatief sterk en je streeft naar verbinding.

  • Een ondernemende en praktische instelling waarbij plannen en organiseren je makkelijk afgaat.

Wie zijn wij?
Het sociaal domein in Breda is volop in beweging. We ontwikkelen ons in snel tempo, om nog betere zorg, hulp en ondersteuning te kunnen bieden aan inwoners. We doen dat door enkelvoudige hulpvragen snel te beantwoorden en meervoudige hulpvragen vanuit een integraal perspectief te bekijken. We voelen ons verantwoordelijk voor meer dan alleen het uitvoeren van de wet, en willen graag kansen pakken om te doen wat nodig is en écht een verschil maakt voor inwoners. De I-ambities spelen daarin een cruciale rol.  
Het sociaal economisch domein (SED) richt zich onder andere op meer jeugdhulpverlening, maatschappelijke ondersteuning, uitkeringen en schuldhulpverlening. Het domein bestaat uit de ketens jeugd, participatie en bestaanszekerheid en maatschappelijke ondersteuning en de afdelingen werk en sociaal beleid. De directeur Sociaal Economisch Domein, twee afdelingshoofden en drie ketenmanagers vormen het MT-SED.
Lees hier meer over Gemeente Breda.

Eisen

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.

  • Breda VOG algemeen. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Met uw inschrijving verklaart u zo spoedig mogelijk na gunning van de opdracht een nieuwe VOG (van de door u voorgestelde kandidaat) te uploaden in het digitaal dossier van de kandidaat in Flex WestBrabant. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie in Flex West-Brabant. Let op: Als binnen een termijn van 3 weken geen geldige VOG wordt geüpload, wordt de urenregistratie van de ingehuurde medewerker geblokkeerd en behouden wij ons het recht voor de opdracht per direct te beëindigen.

  • De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Informatiemanagement of technische applicaties. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als projectleider/kwartiermaker binnen een gemeentelijke organisatie waarin I-initiatieven verder vorm worden gegeven. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft kennis van wet- en regelgeving inzake AVG en AI-act, kennis van specifieke automatisering, ai-intelligentie en robotiseringsprocessen. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als projectleider/kwartiermaker binnen een gemeentelijke organisatie waarin I-initiatieven verder vorm worden gegeven. Dit moet blijken uit het cv.

  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Een sterke mens- en samenwerkingsgerichtheid houding, je bent communicatief sterk en je streeft naar verbinding

    • Een ondernemende en praktische instelling waarbij plannen en organiseren jou makkelijk afgaat

    • De datum 13 maart is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
       

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.