Begindatum:
16 jun 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
13 mei 2025Medewerker Crisis Interventieteam West-Brabant Oost
Ben jij die professional die snel kan schakelen in crisissituaties en écht het verschil wil maken voor jongeren in nood? Sluit je aan bij het Crisis Interventieteam van Regio West-Brabant Oost!
Intro
Het Crisis Interventie Team (CIT) is 24/7 bereikbaar voor jeugdigen in nood in de regio West-Brabant Oost. Als lid van het kernteam CIT ben jij de eerste contactpersoon voor de jeugdige en/of de ouders/verzorgers. Je maakt een professionele inschatting van de veiligheid en betrekt waar nodig de gedragswetenschapper bij het maken van afspraken om de veiligheid van betrokkenen te waarborgen. Je werkt nauw samen met de toegangsteams in de regio, waarbij onderlinge ondersteuning wordt geboden.
Organisaties
De gemeenten Breda, Altena, Drimmelen, Geertruidenberg en Oosterhout hebben zich regionaal verbonden om gezamenlijk de niet-vrij toegankelijke jeugdhulp in te kopen. Deze vijf gemeenten vormen Regio West-Brabant Oost, kortweg ‘Regio WBO Jeugd’. In opdracht van dit samenwerkingsverband voert de gemeente Breda met het team WBO Jeugd taken uit rondom onder andere inkoop, contractmanagement en zorgadministratie.
Team
Team WBO is onderdeel van de afdeling jeugd bij de gemeente Breda. De afdeling jeugd is een compacte afdeling die sterk groeit en een dynamische werkomgeving biedt. De afdeling telt nu bijna 85 medewerkers, de lijnen zijn kort en de medewerkers voelen zich betrokken bij ons doel en de ontwikkelingen. De sfeer kenmerkt zich als open en toegankelijk, informeel en ontspannen.
Lees meer over de Gemeente Breda: https://www.werkenbijbreda.nl/
Omschrijving van de opdracht
Je evalueert direct de hulpbehoefte en voert passende crisisinterventies uit.
Je schakelt snel wanneer nodig, bijvoorbeeld door het aanvragen van een kinderbeschermingsmaatregel of een machtiging voor gesloten plaatsing.
Je ondersteunt, coacht en adviseert andere jeugdprofessionals bij hun werk in crisissituaties.
Je onderhoudt actief contact met crisisopvanglocaties en zet deze in wanneer dat nodig is.
Je organiseert en zet ambulante spoedhulp in om gezinnen snel de juiste ondersteuning te bieden.
Je werkt, wanneer er geen acute crisisinterventies zijn, samen met het toegangsteam om gezamenlijke taken op te pakken en af te ronden.
Je denkt actief mee over de doorontwikkeling van het team en draagt bij aan verbetering van de kwaliteit van onze dienstverlening.
Je helpt mee bij het vormgeven, evalueren en vastleggen van werkprocessen binnen het team.
Je bouwt en onderhoudt samenwerkingsrelaties met partijen zoals de lokale toegang, de Raad voor de Kinderbescherming, de rechtbank en de politie.
Je draagt bij aan de deskundigheidsbevordering van collega’s door het geven van coaching, training en intervisie.
Kandidaat omschrijving
Je hebt een hbo-opleiding afgerond, bij voorkeur in de richting van Social Work of een vergelijkbare opleiding binnen het sociaal domein.
Je brengt aantoonbare werkervaring mee als jeugdprofessional, bij voorkeur in een dynamische werkomgeving.
Je bent flexibel, schakelt moeiteloos tussen situaties en blijft ook onder druk kalm en doortastend.
Je beschikt over een geldige SKJ-registratie en voldoet aan de eisen om als jeugd- en gezinsprofessional aan de slag te gaan.
Je weet hoe je de sociale kaart effectief inzet bij veiligheidsvraagstukken en hebt aantoonbare juridische kennis van wet- en regelgeving, zowel binnen het vrijwillige als het gedwongen kader – dit blijkt duidelijk uit je cv.
Je bent in staat om actief bij te dragen aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de rol van jeugdprofessional binnen het Crisisinterventieteam.
Je bent flexibel inzetbaar en bereid om deel te nemen aan een bereikbaarheidsrooster van 24/7.
Eisen
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft kennis hoe de sociale kaart gebruikt kan worden in het kader van veiligheidszaken en heeft juridische kennis van wet-en regelgeving met name in relatie tot het vrijwillige of gedwongen kader. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als Jeugdprofessional. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat is in het bezit van een geldige SKJ registratie. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het certificaat kunnen tonen
Uw kandidaat is bereid om in een 7 x 24 uur bereikbaarheidsrooster te participeren. Dit moet blijken uit het cv
Wensen
Uw kandidaat bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding in de richting van Social Work of HBO Pedagogiek gelijkwaardig of kandidaat heeft zijn SKJ registratie behaalt via een EVC -traject. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring als jeugdprofessional in de jeugdhulpverlening. Dit moet blijken uit het cv.
Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Stressbestendig
Je bent flexibel inzetbaar en kunt omgaan met niet planbare zorg
Je schakelt moeiteloos tussen situaties en blijft ook onder druk kalm en doortastend.
Je pakt op wat nodig is en stelt daarbij de juiste prioriteiten.
Communicatie; je beheerst de techniek om te de-escaleren binnen en kan dit inzetten in crisissituaties
De datum vrijdag 23 mei is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.
Aanvullende informatie
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van de externe partij. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten
Voor de inzet van zzp’ers heeft de gemeente Breda een contract met Haert BV (onderdeel van Driessen). Zij verzorgen voor ons het zzp- contractmanagement. Haert BV gaat namens de gemeente Breda het contract met de zzp'er aan. De zzp'er gaat uren registreren bij de externe partij en stuurt de factuur naar Haert BV. Met uw inschrijving verklaart u akkoord te zijn met het zzpcontractmanagement via Haert BV.
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
Breda VOG adviseurs- en managersfunctie. Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. Het betreft een VOG met screeningsprofiel 11, 12, 13, 22, 41 en 53. De kosten voor het aanvragen van de VOG kunnen eenmalig gedeclareerd worden via de urenregistratie bij de externe partij.
Let op!: De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.